J
Jippo
Har en flicka på fyra år som går på dagis. Hon är glad och go tjej som umgås med de flesta, både yngre och äldre, på sin avdelning. Tidigt i våras pratade hon en gång om att hon inte tyckte om en flicka på sitt dagis, sa att hon inte var snäll och att hon luktade illa Jag fäste inte så mycket uppmärksamhet vid det vid det tillfället, utan tänkte att det var en engångsgrej. Nu för tre veckor sedan upprepade hon samma sak, och jag pratade med henne försiktigt och undrade var hon fått det i från?? Hon svarade på en fyraårings vis med ett "jag vet inte" och sprang i väg och lekte. Jag har under hela tiden sett henne leka med den flickan också vid några tillfällen, men inte så ofta. I morse kom samma fras igen, med tillägget att den flickan inte skulle få komma på hennes kalas, för att hon luktade så illa och inte duschar... Jag blev närmast förskräckt och tänkte att nu måste jag ta tag i detta, då det uppkommit tre gånger inom några månader. Det här är inte bra!!
Jag tycker det är svårt att få rätsida på vad min dotter menar, vi pratade länge i morse om att alla ska få vara med, och att en del är olika men att det inte behöver vara fel och så vidare, och min dotter lyssnade nog men det är svårt att veta hur mycket som hon egentligen fattar?? Och hur mycket är hennes eget tyckande och vad har hon hört av de äldre barnen på dagis?? Detta är nog egentligen något som jag behöver ta upp med pedagogerna, eller vad säger ni? Både för flickans skull, och för min dotters skull...
Jag tycker det är svårt att få rätsida på vad min dotter menar, vi pratade länge i morse om att alla ska få vara med, och att en del är olika men att det inte behöver vara fel och så vidare, och min dotter lyssnade nog men det är svårt att veta hur mycket som hon egentligen fattar?? Och hur mycket är hennes eget tyckande och vad har hon hört av de äldre barnen på dagis?? Detta är nog egentligen något som jag behöver ta upp med pedagogerna, eller vad säger ni? Både för flickans skull, och för min dotters skull...