Hur stora är era 09:or?

Sv: Hur stora är era 09:or?

Men Dana BC har endast kritik om att vara något utåtåad och en 7 är iallafall godkänt ? Det handlar inte om hingsten i det fallet utan tyvärr verkar nedärvt från stoet .

Dessutom så hade Bellini och Chapman 8 på benen , de andra hingstarna efter står det tyvärr ingen kritik på benställen .

Visst kanske det blivit bättre med en annan hingst men avel är ett lotteri och man måste vara kritisk i sitt avelsarbete . Saker som man inte vill ha kommer ändå med ibland på köpet:crazy: .

Är lite nyfiken på hur hon rör sig din flicka :) Har för mig att du lovat mig en film ,men kanske har fel .

Ta hand om lillstrumpan och håll ögen på benen och en öppen diskussion med hovis . Så kommer det nog bli bra .

Mia

Ja de är klart det mesta är nog nedärvt från stoet i det fallet, om man tänker på hur hon såg ut:) Ja alldeles sant om aveln man lär sig med tiden:P Jag har dock inte hållit på så länge, men tycker att allt om avel osv är spännande! Ja det finns en film på henne i tråden om BC men den är väl gammal, ska se om de finns några möjligheter att göra en ny. Har flyttat och har inte samma hastighet på internet:/

Så sant, så sant! Man vet aldrig vad som komma skall och det är väl tjusningen:p

Mätte Celebrity Boy för någon vecka sedan. Han var ca 147,5 och är 9 månader.
img_3501_76169662.jpg

img_3505_76169759.jpg

Vilken kort päls! Min ser ut som en björn i jämförelse! :p

Men väldigt söt!

En update på Takira. Hon mäter ca 145 fram, några centimeter till bak nu. Hon skall bli runt 160, hennes mamma och pappa har ju fått massa föl - ingen har landat under ialf.

IMG_0003.jpg

IMG_0005.jpg

IMG_0007.jpg

Jag mätte min (nästan) åring idag. Född 2/4 e: VDL Pessoa - Bartok
Fram, 155 cm och bak, 158 cm. Vi tränade vid hand för första gången och det gick riktigt bra förutom en bakhov på dotterns lår när de sprang. Efter detta lastade vi henne också eftersom trailern stod kopplad. Hon gick rakt upp ensam och stod kolugnt när vi stängde bakom henne. Hon är så in i bubblan cool...:love::love:

Kita Chirlon e Chirlon-Bartok, mäter i dagsläget hela 140 cm över havet (plus några extra cm över baken). Hon fyller 8 månader den 18/3. Mamman är 1,65 och pappan 1,70 ungefär har jag för mig... Mamman ser emellertid nättare och mindre ut än vår andra häst som är några cm mindre. Jag hoppas på att Kita ska bli ungefär 1,65 (plus/minus några cm). Vi får väl se var hon landar i slutänden...:p

För övrigt är hon cool, trygg men verkar vara aningen ranghög redan (rödhårig med många virvlar)! Tycker att hon äger världen. Stångar sin mamma och vill vara i centrum hela tiden. Mamman är en riktig mespropp och låter henne hållas med allt hon får för sig. Hon är dock snäll och kelig och väldigt social (hon varken sparkas eller bits.....så här långt). Kommer alltid i full rulle och gnäggar när vi visar oss. Stoppar huvudet i grimman själv vid in- och uttag.
Tack och lov fostrar gemmelmannen henne vänligt men bestämt!

hehe ja det är lite lustigt för hans mamma har björnpäls men inte han, dock står han ju på stall på nätterna så det behövs ju inte lika mycket päls som på lösdrift.

Nej, fast min är också inne på nätterna.. :p
Men " som tur är" så är min inte skimmel, verkligen all skit fastnar i pälsen och om hon då också varit vit, nej tack...:angel:
Ska bli skönt när sommarpälsen är här!

*kl*

Min kille är nu 10 månader.
Är 142 fram och 145 över korset.
Mamman är 160, pappan 162.
Jag håller tummarna på att han inte blir under 160.
Han får gärna landa runt 165.
Jag tycker att alla andra har så stora bebisar.

Fast din är nog ganska normalstor, tycker du inte?
Takira är något liknande och alla henne syskon är runt 165, så hon kommer inte bli något undantag. Visa växer lite längre dessutom (:

*KL*

Mitt arabsto född 27/4-09 var vid:

7 månader 131 cm fram och 135 cm bak

8 månader 133 cm fram och 135 cm bak

9 månader (drygt, mätt 1/2) 135 cm fram och 138 cm bak.

10 månader (drygt, mätt 3/3) 137 cm fram och 140 cm bak.

11 månader 138 cm fram och 141 cm bak.

//Irja

Min åring f.28/4 -09 är ca 145cm imkh i dag å nån cm till bak. Hon är e: Fetcher N. Mamman är ca 156 å pappan ca 170. Beräknad mkh 160-163cm. (halv syskon 160 å 170 cm i mkh. Samma mamma)

Senast ändrad av en moderator:

Mätte idag dock var det rätt svårt då hon inte ville stå stilla.

9 månader 17 dagar: 145 fram 147 bak. Hon ser inte ut som en minihäst i jämförelse med dom andra fölen längre :)

kl
allas små bebisar som inte är så små länge är så fin och jämna i kropp mm. Min lilla mini som blir 9 månader nu är tja ca 120 ^^ ja mamman är Bponny och pappan D ponny så givetvis blir han inte så stor men just nu känns han väldigt mini jämfört med era xD och min liknar ingen häst mer vet inte vad han liknar, typ vanvårdad lama kanske :D

Min fölsto efter Canstakko är 147cm fram och 150cm bak hon är född 7/4 09
och skulle enligt beräkningar bli 165cm...men det undrar jag ! Mamman tro jag var 165cm 0ch pappa 168cm. Vet ju aldrig vad ett bra sommarbete kan göra man kan alltid hoppas.

Kompisen köpte en 4 åring som var 162 cm, när hon var 7 år var hon 169 cm, så en del växer sent.

Mina är heller inte så stora, "hopphästen" sto f. 7/4-09 e. Quintero la Silla-Alcatraz är 144 cm fram, högre bak
30810184.jpg

och "dressyrhästen" sto f. 9/5-09 e. BH Leredo-Bourbon är 146 cm fram, högre bak
30810167.jpg

Liknande trådar

Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 562
Senast: Reville
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 710
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Tjatter Äntligen är det dags för årets hingstpremiering! Det tisslas och tasslas i stallarna, lukten av pälsglans ligger som tunga moln och ett...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
14 728
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård