Hur stavas det??

Y

yez

Jag har alltid stavat Dobberman på detta sätt!
Igår på en film stavades det doberman !
Dessutom har jag också sett stavningar som dobbermann och dobermann !
Det är också olika med stor bokstav eller inte!
Vilket är egentligen rätt :confused:

Det stavas Dobermann. Men många stavar Doberman, hade förklaringen till det förut men minns den inte längre.

Hur utalar ni "doberman".
Har hört folk säga typ "Dååberman"
Jag själv säger det det som det stavas :D
:banana:

Om jag ska vara riktigt fin i kanten som när jag pratar med min uppfödare så säger jag Dåbermann med lite åo-ljud och med ett b. För det stavas ju med ett b.
Men ibland säger jag dobbermann med två b utav bara farten. Men det ska utalas dåbermann. :)

jag säger dobberman. eller gör jag det...? hmmm... kanske jag säger dåberman... nej jag vet inte. dobberman är det nog :idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 964
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 814
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 708
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
916
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur