Hur står man ut...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur står man ut...

Vet inte om du svarade mig, men i alla fall så tror inte jag heller att det är något fel (eller det hoppas jag inte i alla fall!). Det är bara det att sen jag slutade med p-piller för ett år sedan så har jag haft så himla mycket mindre mens. Med p-piller blödde jag rikligt ca 2 dagar, nu kommer jag inte i närheten av något som kan kallas rikligt överhuvudtaget. En liten tampong skulle räcka till HELA mensen... Så lite konfunderad är man ju. Jag tog mig i alla fall i kragen idag och fick tid hos Gyn, känns bra!
 
Sv: Hur står man ut...

-dubbelpostad-
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur står man ut...

Hm...*funderar*... har inte räknat efter, men skulle tippa på att vi är på fjärde-femte försöket... :)

Eller...egentligen inte...
Vi "lägger ingen energi på det".
Jag har kastat mina p-piller och vi lever som vanligt, har sex när vi känner för det.
Jag räknar inte ut när jag har ägglossning, tar ingen temp. o.s.v...
Det får komma som det kommer... :)
 
Sv: Hur står man ut...

Ja det är jobbigt att vänta. Har nu lyckats att bli gravid!!! Det tog månader för oss att lyckas. För mig tror jag att det var så att ägglossningen inte kom igång för än efter mån, då sista mensen var mer lik de jag hade innan jag började med p-piller. Men man kan ju aldrig veta.
Funderar på vilken "gång" bebisen verkligen blev till, skulle vilja veta.
 
Sv: Hur står man ut...

Fick ju en missed abortion i v 20 i slutet på augusti och nu har min ägglossning kommit igång!!!! :bump:
Vi ligger i som kaniner o vi får väll se om 2 veckor om det gett resultat, men jag hoppas inte för mkt o kommer se som en bonus om jag(vi) får behålla bebisen denna gång!!! :love:

Lycka till o Grattis ni andra....kram//emma.
 
Sv: Hur står man ut...

mor_anna skrev:
Ja det är jobbigt att vänta. Har nu lyckats att bli gravid!!! Det tog månader för oss att lyckas. För mig tror jag att det var så att ägglossningen inte kom igång för än efter mån, då sista mensen var mer lik de jag hade innan jag började med p-piller. Men man kan ju aldrig veta.
Funderar på vilken "gång" bebisen verkligen blev till, skulle vilja veta.

6 mån ska det stå
 
Sv: Hur står man ut...

ariel79 skrev:
Nån som har nått tips på hur man står ut med väntan och får tiden att gå fortare??!


Man ÖVAR :idea: :banana: :banana:

När bebin väl är ute så kommer man inte kunna ha ostört sex på samma vis så passa på :D
 
Sv: Hur står man ut...

Lupino skrev:
Tydligen tar det i genomsnitt 7 månader att bli gravid så än ska man ju inte tappa hoppet, men det känns ändå lite snopet.
Det har man ju hört många gånger - men var finns källan? Jag blir så nyfiken. Jag tänker så att man ju hör överallt att äta p-piller ju kan göra så att det tar längre tid att bli gravid - är det dessa kvinnor som detta gäller? Eller ALLA (men då är ju "p-pillerkvinnorna" medräknade vilket borde göra att de andra kvinnornas "medeltid" ju borde vara kortare)? Var kan man hitta denna informationen?

*Hoppas det var okej att jag lånade din tråd :o *
 
Sv: Hur står man ut...

även p-pillerätande kvinnor kan bli gravida på 1:a försöket - min kompis blev gravid så fort hon slutade äta pillrerna, för mig hade det tagit 17 månader... en mig mycket närstående persom blev gravid när hon åt p-piller...
 
Sv: Hur står man ut...

Mmm... så menar du att det är fel? Generellt så har inte kvinnor som käkat p-piller svårare att bli gravida? Är det bara en gammal skröna menar du?
 
Sv: Hur står man ut...

Att det tar ca 7 månader i genomsnitt står på många ställen, bl.a här: http://www.babyornot.se/menupage.php/uid/107

Sen kan man ju fundera på var grundkällan kommer ifrån...

Med tanke på att faktiskt många verkar bli gravida på första försöket så betyder siffran 7 på att det måste vara lika vanligt att folk blir gravida på 14 försöket...

P-piller SKA inte påverka fruktsamheten, om man haft regelbunden mens innan p-pillerätande så kan man räkna med att kunna bli gravid från dag 1. Min gynekolog rekommenderade dock mig att sluta med p-piller 6 månader innan försök till barnallstrande, detta dock bara för jag hade oregelbunden mens innan p-pillerätandet.

För min del visade det sig att min mens gick som klockan direkt efter jag slutade, så den hade hittat rytmen av sig självt!
 
Sv: Hur står man ut...

Tack för svaret! :)

Man har hört det på så många ställen så man blir ju nyfiken på hur det undersökt det... Tack för länken - ska genast gå in och kolla runt lite... :bow:
 
Sv: Hur står man ut...

jag tror man hör mer av dom som inte blir gravida på en gång, och det behöver ju inte heller bero på att man har ätit p-piller, för mig tog det som sagt 17 månader att bli gravid (spontant) när jag HADE ätit p-piller (i 1,5 år) och över 4 år (med hjälp av IVF) när jag INTE hade ätit p-piller så hur tolkar man det :angel: :confused:

(jo vi hade ren skär tur att 1:an blev till eftersom våra chanser att bli gravida spontant är typ 1% enligt läkarna)

och lillsyrran som ätit p-piller i 10 år utan uppehåll blev gravid på typ 2:a försöket (jag ska bli moster :banana: )
 
Senast ändrad:
Sv: Hur står man ut...

Dammar av den här tråden igen.
Vi har lyckats, fick ett plus i går :banana:
Nu hoppas vi bara att allt går bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 931
Senast: cewe
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 322
Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
977
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp