Men varför citerar du mig i det?
Jag lever i högsta grad enligt normen; monogam heterosexuell relation. Det jag skrev var att utvecklingen hus-barn-vaddetnuvar inte lockar mig om det innebär att jag inte ens längre vet varför jag lever med min partner. Inte att jag på något vis går emot normerna i övrigt.
Jag har inget framgångsrecept. Jag lever i en trevlig och bra och fin relation med en man som jag anser vara världens i särklass bästa. Den dag jag inte känner så längre, den dag jag inte "minns" varför jag är tillsammans med honom, ja, det är nog den dagen då jag får fundera över om jag verkligen vill stanna i relationen.
Syftar du på mitt svar nu? I såna fall kan jag bara säga att jag inte på något vis har någon skyldighet att fläka ut mitt privatliv härinne. Jag väljer själv vad jag vill dela med mig av och detaljer kring mitt förhållande ingår inte där. Jag har tidigare varit väldigt öppen men på grund av otroligt tråkiga kommentarer från bukefalister har jag ingen lust att vara det längre. Det får du respektera.
För mig är det jättelätt: Jag vill vara i en relation som är trevlig, fin, stark, rolig, bra. Med en person som jag tycker är fin, smart, rolig, bra. Jag vill vara i en relation där jag varenda dag vet exakt varför jag är i den.