Hur skulle ni lösa den här flytten?

Solvira

Trådstartare
Nästa lördag ska jag och min nuvarande rummis hjälpas åt att flytta. Han har körkort (det har inte jag) och vi har tänkt låna en lastbil tillsammans och hjälpa varandra att flytta till våra respektive nya ställen.

Eftersom vi hyr lastbil/bil med släp så får jag inte ta med katterna i bilen. Med buss tar det ca 10-15 minuter att ta sig till min nya lägenhet, inga problem så. MEN, jag kommer ju antingen få hjälpa min rummis lasta på sina grejer och åka med katterna till min nya lägenhet medan de åker till hans nya rum med lastbilen och lämna av dem där, åka till hans nya rum, hjälpa till att lasta av och åka tillbaka till vårat nuvarande ställe för att lasta mina grejer och åka med dem... Eller lämna katterna tills vi flyttat alla grejerna (både hans och mina)? :crazy: Vad tror ni blir minst stressigt?

EDIT: Slogs just av tanken att jag kanske ska åka med dem till mina kompisar som brukar ta hand om den när jag ska bort (hänt en gång) och som vi brukar vara på "kattplaydate" hos... (De har två syskon till min yngsta katt.) Så får de vara där över dagen, och så hämtar jag hem dem till nya lägenheten tills jag flyttat klart och varit och handlat alla möbler som ska handlas (som vi ska ta direkt efter att vi lämpat av alla grejer, eftersom vi behöver säng m.m. och har chaufför just den dagen).
 
Sv: Hur skulle ni lösa den här flytten?

Varför skulle du inte få ha med katterna en väg för att du hyr ? Katterna sitter väl i bur och riskerar då knappast att varken skita ner eller håra ner.
 
Sv: Hur skulle ni lösa den här flytten?

Det står i hyresavtalet att djur inte är tillåtet i deras fordon.
 
Sv: Hur skulle ni lösa den här flytten?

Tyckte det sista lät bra :)
Slipper katterna hela flytten ju. Bara för dom att vara på play-date över dagen och sen få komma med dig till nya hemmet :)
 
Sv: Hur skulle ni lösa den här flytten?

Håller med ovan!

Playdate över dagen och sen får katterna följa med dig hem :)
 
Sv: Hur skulle ni lösa den här flytten?

Sådär! Flytten löste sig faktiskt riktigt bra, min grisar är så duktiga! :love: Flyttplanerna blev ändrade helt, jag och pojkvännen skulle ha flyttat ihop men fick inte tillgång till lägenheten i tid, så jag hittade ett rum att nödflytta in i... Så då kunde pojkvännen hjälpa till att flytta och guida rummisen och flyttlasset till rätt ställe medan jag tog katterna på buss. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag ska flytta i september, och det tar ungefär 14 timmar med bil och båt från där jag bor nu till mitt nya hem. Min ena katt är...
2
Svar
24
· Visningar
3 344
Senast: kma
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 795
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp