S
soma
Sv: Hur skulle ni ha reagerat, reagerade jag fel ?
Vi har en "granne" (bor i samma område) med Rottweilerhane. Grannen är alkoholiserad och inhyrd i en villa (fråga mig inte varför han inte åker ut, men jag tror att han jobbar svart åt husägaren). En kväll när jag var ute med Wilton möter jag hunden, helt själv mitt ute på vägen. När hunden ser mig och Wilton springer han mot mig. Jag tänker 1000 tankar - vad ska jag göra?
Jag kommenderade Wilton bakom (han förstod nog allvaret i rösten för han lyssnade på kommando
) sen blåste jag upp mig och spände ögonen i hunden och sa: NEJ, STANNA! Hunden stannade och tittade på mig. Då sa jag GÅ HEM! Han stod och stirrade och gjorde en ansats att försöka gå runt mig till Wilton, ingen ansats till aggressivitet men ändå läskigt... Jag försökte tänka ut hur jag skulle få hem rottisen utan att utsätta mig eller Wilton för fara... och vad jag skulle göra om hunden blev aggressiv. Då kommer plötsligt husse och ropar på hunden som glatt skuttar dit. Han var nog vilse och ville hem. Jag funderade på om jag skulle gå efter och skälla ut gubben, men fortsatte istället min promenad. Om hunden varit aggressiv hade jag nog tagit Wilton och kastat honom över staketet in på en tomt och sen tagit hand om hunden. Har tänkt på det tidigare att det är nog ett bra alternativ när man har en liten hund... Men det är verkligen obehagligt med folk som inte har koll på sina hundar och respektlöst!
Förresten, låt honom inte vinna! Gå på dina fina promenadstråk!
Vi har en "granne" (bor i samma område) med Rottweilerhane. Grannen är alkoholiserad och inhyrd i en villa (fråga mig inte varför han inte åker ut, men jag tror att han jobbar svart åt husägaren). En kväll när jag var ute med Wilton möter jag hunden, helt själv mitt ute på vägen. När hunden ser mig och Wilton springer han mot mig. Jag tänker 1000 tankar - vad ska jag göra?
Jag kommenderade Wilton bakom (han förstod nog allvaret i rösten för han lyssnade på kommando
Förresten, låt honom inte vinna! Gå på dina fina promenadstråk!