Hur skulle ni gjort?? (pengar)

Sv: Hur skulle ni gjort?? (pengar)

Men jag tycker det hela är enkelt. Betalar hon inte så får hon inget spån. Samma sak om jag inte betalar varorna i affren. Då får jag heller inga varor.

Jag håller med dig.
Problemet är väl att övriga i stallet måste ha spån hemma, och då tar människan helt fräckt det hon vill ha.

Kan du inte räkna ut vad spånet kostar/ år, snitta det och lägga det på stallhyran? Då MÅSTE hon betala, annars för du väl parkera en sula i arslet på henne.:angel:

*KL*
Har hyresvärden också häst i stallet? I annatfall får ni väl tala med denne och påtala att ni har problem. Det kanske biter bättre om värden tar ett snack med henne.

Jag kom på en annan twist på det också; vill hon betala per bal, får hon ju givetvis inte st pris på pallpartiet, utan styckpris i handeln. .

Det är bara det att det är vanligt "lösspån" vi har. Tror att granngården tar ca 80:- för en bal, så för 145:- får hon ju inte ens två balar om hon skulle köpa spån där. Vilket jag ska tala om för henne nästa gång jag får ett tillfälle att prata med henne (hon undviker mig och har sagt att hon ska ta med sin mamma till stallet varje dag hädanefter så att ingen ska törs hoppa på henne. :crazy:)

Men jag tycker det hela är enkelt. Betalar hon inte så får hon inget spån. Samma sak om jag inte betalar varorna i affren. Då får jag heller inga varor.

Tror inte hon ska få vara med på spånet i fortsättningen, men det är just den här gången det handlar om i och med att jag redan lagt ut för henne. Som sagt det är absolut inga stora pengar, det är nu endast en principsak och ett markerande från min sida att hon får ta mig f-n skärpa sig!

*KL*
Har hyresvärden också häst i stallet? I annatfall får ni väl tala med denne och påtala att ni har problem. Det kanske biter bättre om värden tar ett snack med henne.

Japp, det har hon och hon har nu pratat med henne. Det får bli ett stallmöte och där bestämmer vi hur det blir fortsättningsvis med spånet.

Skulle jag få bestämma själv skulle hon ALDRIG få vara med på spånet något mer! :devil:

Det är bara det att det är vanligt "lösspån" vi har. Tror att granngården tar ca 80:- för en bal, så för 145:- får hon ju inte ens två balar om hon skulle köpa spån där. Vilket jag ska tala om för henne nästa gång jag får ett tillfälle att prata med henne (hon undviker mig och har sagt att hon ska ta med sin mamma till stallet varje dag hädanefter så att ingen ska törs hoppa på henne. :crazy:)

Men vad bra, då kan du ju prata med mamman direkt. Och tala om att nästa år så får de fixa spån själva eftersom du fortfarande inte fått betalt för spånet hon ingått en överenskommelse att betala. Och samtidigt tala om att du vill ha dina pengar.

Det är jättebra med rekommenderat brev. Utom när mottageren vet/anar vad det innehåller och struntar i att hämta ut det.

Så brukar de jag skickar rekommenderat hantera det hela, nu är jag tvingad att skicka högst ett om året, p g a tvist eller annat, men i de fallen får jag hämta ut det på mitt postkontor efter att liggtiden är förbi. Det har alltså blivit återsänt.

Men, har för mig att det inte spelar någon roll!
Du har ditt kvitto på att du har skickat ett rek. brev!! Det är det som gäller! Då kan du ALLTID bevisa att du skickat brevet. Det är lite det som är vitsen med ett rek. brev! :)

Jag håller med dig.
Problemet är väl att övriga i stallet måste ha spån hemma, och då tar människan helt fräckt det hon vill ha.

Tar hon av spånet, tas ngt av henne oxå,det blir iaf millimeterrättvisa.

Du kan ha skickat vad som helst. Så länge mottagaren inte ens plockat ut det går det inte att påvisa att handlingen nått mottagaren.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För att göra en lång historia kort. Jag hyrde ett rum hos en person under en kort tid, och nu när jag flyttat ut vägrar hyresvärden...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 414
Senast: Enya
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 362
Senast: TinyWiny
·
Äldre Jag funderar på hur ofta de behövs ta och om de har någon form av hur lång tid det går mellan innan ny tas. Jag vet inte om det är okej...
2
Svar
27
· Visningar
2 259
Senast: MiniLi
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 997
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar