Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kom på en annan twist på det också; vill hon betala per bal, får hon ju givetvis inte st pris på pallpartiet, utan styckpris i handeln. .
Men jag tycker det hela är enkelt. Betalar hon inte så får hon inget spån. Samma sak om jag inte betalar varorna i affren. Då får jag heller inga varor.
*KL*
Har hyresvärden också häst i stallet? I annatfall får ni väl tala med denne och påtala att ni har problem. Det kanske biter bättre om värden tar ett snack med henne.
, annars för du väl parkera en sula i arslet på henne.
Så frestande, så frestande...
Det är bara det att det är vanligt "lösspån" vi har. Tror att granngården tar ca 80:- för en bal, så för 145:- får hon ju inte ens två balar om hon skulle köpa spån där. Vilket jag ska tala om för henne nästa gång jag får ett tillfälle att prata med henne (hon undviker mig och har sagt att hon ska ta med sin mamma till stallet varje dag hädanefter så att ingen ska törs hoppa på henne. )
Det är jättebra med rekommenderat brev. Utom när mottageren vet/anar vad det innehåller och struntar i att hämta ut det.
Så brukar de jag skickar rekommenderat hantera det hela, nu är jag tvingad att skicka högst ett om året, p g a tvist eller annat, men i de fallen får jag hämta ut det på mitt postkontor efter att liggtiden är förbi. Det har alltså blivit återsänt.
Jag håller med dig.
Problemet är väl att övriga i stallet måste ha spån hemma, och då tar människan helt fräckt det hon vill ha.