Hur ska ni fira Nyår?

Aliide

Trådstartare
Alltid intressant att höra hur hundfolket firar nyår! Själv så tänker jag laga god mat och sitta hemma. Min hund är inte skotträdd men vågar inte lämna honom ensam ifall att något händer (raket på balkongen osv.)

Om det är någon som ska ha lika tråkigt som mig; Ta med din hund och kom till Värmland! :D

Sv: Hur ska ni fira Nyår?

Här blir det lugnt på nyår. Sambon och jag firar hemma i lugn och ro med lite god mat och gott att dricka och Elektra får också gott att äta :)

Oxfilé och bea blir det troligtvis. Jag är för gammal för att yra runt på några fester :p Om jag orkar och hinner gör jag kanske nått smaskigt till hundarna också. Kanske en hundtårta...

Tippan skrev:
Oxfilé och bea blir det troligtvis. Jag är för gammal för att yra runt på några fester :p Om jag orkar och hinner gör jag kanske nått smaskigt till hundarna också. Kanske en hundtårta...

Men okey, vi kommer till dig 15.00 då? :angel:

Vi ska åka till några vänner, och Birk ska vara hos "farmor"... ;) Han har varit där de senaste tre åren och det fungerar utmärkt, även valborg brukar han vara där... Han är inte det minsta skotträdd, men kan inte vara ensam så hos "farmor" har han det bra, och får en massa godbitar... ;)

Det blir bra det!! Din hund har ju inga kulor kvar numer så :rofl: (Nä det där var elakt sagt av mig :devil: )

Tippan skrev:
Det blir bra det!! Din hund har ju inga kulor kvar numer så :rofl: (Nä det där var elakt sagt av mig :devil: )

Äsch, han är van. Vi mobbar honom för det dagligen! :devil:

Usch jag ska jobba hela natten! Jättetråkigt!

Sambo och hund har inte bestämt var de ska fira än. Vet inte om de vill på lugn hemmakväll hos sambons ena bror eller på fest hos sambons andra bror! :D

/Timsetim

Jag har hundanpassat samtliga av mina väner och eftersom min stora grå inte är välkommen på överdrivet många fester så ska vi äta hemma och ha det trevligt här. Sen åker vi (taxi) till en annan fest vid halv elva och firar tolvslaget med dem, sen bär det hemåt igen...
Gjorde likadant förra året.

Raketerna hörs inte hem till oss och ett par timmars lugn och ro är rena medicinen för mina voffs.

//E

Vi firar på Lanzarote och hunden får en egen semester hemma hos mina föräldrar :) Det brukar fungera jättebra, han är inte skotträdd men han tycker nte om dom heller.

Vi blir nog också hemma med god mat. Eventuellt ska vi upp till stugan, och där har vi plats för många vovvar å mattar å hussar..;) Dock inget vatten, så det blir utedass för hela slanten :D

Blir det inte så, så blir vi hemma i stan, men då blir det att vi åker någonstans dit man kan ha med vovven (eller stannar hemma), han bryr sig inte ett skvatt om raketerna, men det kan ju hända saker ändå, lite stökigt område här från och till.

Men god mat och lite skumpa blir det nog iaf. Hunden får nog också nåt gott, lite älg kanske.. :d

För min del blir det en liten bjudning hos min särbo...eller vad han nu är :p Den hopplöst skotträdda hunden skall var med, men skall proppas full med räddningsdroppar. Funkade prima ifjol :)

jag ska ha partaj med middag här hemma. vid 12-slaget kommer jag kunna vara hos dom och kolla så allt går lugnt till. de är inte rädda, men den ena tycker det är lite obehagligt. sedan bär det av till malmö tror jag.

Min hund är otroligt skotträdd så vi ska väl sitta hemma i soffan, med tvn och radion på högsta volym samtidigt som man har en hysterisk hund jämte sig.

Här blir det lugnt. Ska fira hos en bekants bekant ett kvarter bort, och eventuellt få ta med hunden. Får se hur det går bara, det ska nämligen dit en liten 10-veckorsvalp också.:angel: *ser framför mig hur de river huset*

Annars är min plan att gå hem vid tolvslaget, för säkerhets skull. Min hund är inte det minsta skotträdd men man vet ju aldrig. Jag gissar att det kommer att smälla en hel del här.:crazy:

Alla hundar är skottfasta, men vi är inte direkt några festprissar...:crazy:, så vi sitter hemma och äter räkcoctail, dricker vin äter lite kex och ost samt smaskar på diverse läckra frukter :d

Vi lämnar bort hundarna, sen är vi hemma och några bekanta till mamma och pappa kommer hit och vi ska bjuda på middag.
Vi smäller inget, tar hänsyn till ev. andra skotträdda stackare.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 334
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 423
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 269
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar