Hur ska ni fira jul?

doglover

Trådstartare
Ja, så som rubriken lyder: Hur ska ni fira jul?

Vår jul här hemma kommer inte att bli som vanligt tack vare att jag är mamma nu och att jag har mer eller mindre brutit kontakten med min far (:().

Det kommer antagligen bli så att vi firar jul hos min blivande svärmor (vi ska inte gifta oss än, utan till sommaren är det tänkt, ssshhhh! ingen vet om det än :D).:p

Det blir till att lämna paket till mina syskon och sedan bär det iväg antar jag.

Jo, har ni något förslag på vad för slags julklapp man kan ge till "svärmor" och hennes gubbe?
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Vi firar jul hemma hos min syster.
Med morfar, mamma + karl, syrran med man o 2 ungar, brorsan med sina tre tjejer, min särbo o min pojk.

Har ju "tur" att min särbo inte firar jul så jag behöver inte åka runt till han familj utan kan ha kvar mina egna traditioner :D
Däremot är han givetvis med på vår jul!
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Inte en jäkla aning än:D

Mina föräldrar är skilda, så denna julen är pappas..Hoppas bara inte vi ska spendera den hos min dumma halvbror, som gjort mig så illa..då stannar jag nog hos mamma på julafton, eller kanske sambons familj..Vi får se..ska bli en mysig jul , utan puckon,har jag bestämt iaf:D
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Jag ska sitta ensam :( Magen tillåter inte att jag åker hem över jul, och sambon jobbar alla dagar utom juldagen, så den dagen äter vi nog med hans föräldrar.... Hoppas jag blir inbjuden till min kompis på middag nån av de andra dagarna...
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Jag hoppas på att denna julen blir bättre än förra.
Det slutade med att alla hamnade i slagsmål, fylla, min sambo knäckte knogen, jag fick svullet ögonbryn, baksmälla...........ja du...maten va god iallafall...
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Jag hoppas på att denna julen blir bättre än förra.
Det slutade med att alla hamnade i slagsmål, fylla, min sambo knäckte knogen, jag fick svullet ögonbryn, baksmälla...........ja du...maten va god iallafall...

Han knäckte den inte mot ditt ögonbryn, hoppas jag?:confused:
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Efter att ha firat jul hemma några år rymmer jag till papsen o tar med familjen. Brorsan o hans son kommer också. Ska bli skönt att slippa ha alla hemma.
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

vi börjar med att öppna julklappar under granen på morgonen. Dagen firar vi hos mina föräldrar med mat och julklappar, sen är vi hos min mans föäldrar på kvällen med ÄNNU mera mat och julklappar. Dit kommer tomten med.
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Jag och mina syskon har alltid kört varannan jul hos pappaå varanan hos mamma. den här julen e de mammas tur. men eftersom vi alla bor i samma håla nu kanske man kan klämma in både mamma å pappa under dagen. på juldagen brukar vi åka och fira med sambons föräldrar. men den här julen blir det nog bara sambons pappa. Sambons mamma har flyttat lååångt. och jag tror inte dottern uppskattar att sitta i bilen så länge. så vill farmor träffa nova får hon åka ner hit.
På annandagen träffas mamma och hennes syskon med familjer och min morfar och äter middag. den traditionen va det min mormor som startade, nu är hon död men vi håller fast vid dom middagarna.
Så efter 3-4 julmiddagar så e man glad att julen är över=)
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Mitt på dagen ska vi åka till sambons föräldrar, där även sambons två barn sedan tidigare åker med. Där äter vi traditionell julmat och träffar en del av sambons syskon och syskonbarn. Efter det åker vi hem och tar ut hundarna och sedan åker vi till min syster och äter kalkon. Där träffar vi mina syskon och syskonbarn.

Det är alltid svårt att hitta på julklappar till vuxna som "har allt". Ni kanske kan ge en "julkorg" med glögg, pepparkakor, julgodis och en julblomma.
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Vi kommer fira jul hemma hos oss och det gjorde vi 05 oxå. (06 var vi på gran canaria)

Svärmor och svärfar är skiljda och kommer inte speciellt bra överens och hans fru är lite *hrm* speciell så det kommer säkert bli som julen 05.

Vi står för julskinka, julgran och godis. Sen gör min mamma och svärmor upp vem som ska göra vad ;)

Min familh brukar komma upp och bo hos oss 3-4 dagar och svärmor med sin familj kommer över på julafton och sen kommer svärfar och äter middag på juldagen.


Jag har skickat efter en förstoring på ett kort på Rasmus, och blir den bilden bra så kommer jag skicka efter fler som blir julklapp åt mormor och morfar, farmor och farfar.
Till mina och sambons syskon blir det presentkort på kläder.
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Ingen jul alls iår. PÅ själva julafton sitter vi på flyget hem från Kanarieöarna. Gud vad skönt !
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Om jag inte är på förlossningen eller nyss kommit hem...
så blir det jule-gröt och skinksmörgås hos mor och far med min yngre syster och gammelmormor (min mormor).

Där blir det lite paket utdelning och jul-mys i lugn och ro.

Sen beror det på om jag orkar följa med till svärföräldrarna på juldagen, annars får sonen och mannen åka själva.

Blir lite tomt i år då tyvärr vi blivit lite oense angående julen med min syster och hennes familj, dom vill inte åka till våran by "bara" för lite gröt... Och vi andra vill inte ha någon som helst alkohol på julen och åker vi dit kan man ju inte bestämma hur hennes man dricker.
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Antingen på förlossningen/BB eller så har vi precis kommit hem
(har BF den 12/12 men Alfons gick 10 dagar över tiden så vi räknar med att 2:an oxå går minst 10 dagar över tiden)
Kommer 2:an på utsatt tid så firar vi jul hemma.
(Jag, min sambo, Alfons, 2:an som h*n ännu kallas, min svärmor och min svärfar)
Vi står för skinkan, julgranen och ris ala maltan (eller hur det stavas) och saft soppan. ev för lite mera, men det har vi inte bestämt ännu.
 
Sv: Hur ska ni fira jul?

Först är det julstrumpeöppning medan jag morgonfodrar och släpper ut hästarna.
Därefter åker vi till fastlandet för att träffa släkten i skogen där vi även träffar tomten. Vi samlas runt en stor brasa och dricker glögg med pepparkakor. Sen kommer en tomte ur skogen med lite paket åt barnen.

Efter det åker vi till min mamma och träffar mina syskon med familjer och äter lunch.

Efter det åker vi hem till Kalle och våra julklappar hemma. Jag sover en stund och sen äter vi middag hemma bara vi i familjen.
Vid 20 snåret drar jag till jobbet för att jobba hela julhelgen.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 689
Relationer Klisterkarlsson har magknip. Klisterkarlsson förstår inte varför klistret smetar ut i en ojämn sörja där en ordentlig smörja med balans...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 849
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 785
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp