Jag har aldrig sagt att det inte går heller. Det är väl det som flera har missuppfattat här. Hade hen sagt att hen inte vill något annat än att bli skådespelare hade vi stöttat hen i hens beslut men när man varken hör bu eller bä om någonting försöker man ju gärna ge förslag på alternativ som hen kanske skulle gilla för att sedan genom andra vägar gå in på en karriär som skådespelare.
Jag har sett det så att hen, liksom många andra ungdomar, trott att man inte behöver kämpa för att bli det man vill. Tar man t ex. läkare som var hens dröm under större delen av uppväxten(inte heller en utbildning som vi pushat för). Det krävdes höga poäng på högskoleprovet för att nå dit. Något som absolut var möjligt för hen att nå om hen lade manken till och pluggade högskoleprov. Hen fick en bok med gamla högskoleprov och övningar. Trots att hen var mycket intresserad av att bli läkare öppnade hen inte boken och gjorde heller inga andra gamla högskoleprov. Hen gjorde flera högskoleprov med bra, men inte tillräckligt resultat. Det enda vi sade var att man måste plugga för att förbättra resultaten. Hen var fortfarande helt säker på sin dröm men pluggade gjorde hen inte. Det där med att man måste engagera sig för att komma framåt fanns liksom inte.
Att ha terminsavgiften som mål för ett sparande och jobbande kan absolut öka motivationen en del kan jag tro. Och nej, här finns inga 25000 att slänga upp per termin så det får hen lösa i så fall.