Hur ska jag göra???

C

Clara_94

jag har köpt en häst för ca 2 månader sedan:laugh:. Hans nya kompis som han går med har börjat sysselsätta sig med att äta upp hans täcken:angel:.nu på bara dom här månaderna hon förstört 7 av våra täcken. Vi har försökt lappat ihopp dom med allt möjligt. Men för några dagar sedan bestämde vi oss för att låtta täckena vara, men i dag var våra täcke (nästan nytt bara använd 3 ggr) helt sönder. Det låg stoppning i hella hagen. Vi har försökt med att att spreja olika medel på täckerna med det blev inte bättre:crazy:.
det värsta är igentligen att han har fullt med bit sår (endast ytliga)över rumpan, men här om dagen så hadde han ett sår som blödde. jag vet nu inte om jag ska låtta han gå kvar i den hagen eller ställa honom ensam bredvid den hagen:confused: (det finns ingen annan han kan gå med) igentligen gillar jag inte att hästar går ensamma men jag tycker ändå inte att han ska få gå och bli sönderbitten.
Jag tror att hästen han går med gör det för att hon är utråkad.... dom har inger att äta eller så i hagen den är stor och dom går ute länge på dagarna. Dom gångerna jag sett henne bita honom ser hon agresiv ut och slänger sig på honom med örornen bakåt. (men jag vet att även han retar upp henne.)

älskar honom sååå mycket:love: så vill bara hans bästa men i det här läget behöver jag lite tips och råd... snälla hjälp mig!
tack på för hand:bow:

MVH Clara:bump:

Sv: Hur ska jag göra???

Krubbnix blandat med tabasco eller sambal olec brukar funka fint om det är ett tillfälligt problem och inte 2 hästar som inte kommer överens.

MKT grovfoder och ngn gren i hagen kan också underlätta.

Hjälper det inte inom kort så skulle jag skilja dem åt under en period för att se om det hjälper.

MVH// M

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 345
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 087
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 341
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia