Hur ska jag få mina Kaniner mer tamare

Tappsveden

Trådstartare
Mina kaniner är väldigt skygga och bor utomhus.. just nu i våra två boxar så dom har rejält att hoppa runt på. Men som sagt är dom väldigt skygga itne minst hanen som springer i väg så fort jag försöker närma mig honom. Vill inte direkt sitta där i flera timmar varje dag när det är kallt för att få honom tamare...finns det några fler sätt. vill inte jaga honom och tvinga honom upp i famnen. Hans lilla hjärta slår så fort då!:crazy:

Har även en annan fråga! hur ser era Utekaninburar ut som ni har på sommaren. ska bygga en och vill att dom ska ha stort att hoppa runt på men den får samtidit inte vara så tung att flytta på...några tips?:bump:

Sv: Hur ska jag få mina Kaniner mer tamare

va mycket med dem:) ..du behöver inte alltid hålla dem utan du kan prata med dem också så de blir trygga med dig;) ..

Sv: Hur ska jag få mina Kaniner mer tamare

När mina kaniner bodde i box o var väldigt skygga så satt jag inne hos dom ganska mkt o de fick söka kontakten, hade alltid något gott med mig typ gurka, morot eller nått annat de gillade. Nu kommer de så fort jag öppnar dörren

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 563
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 980
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 967
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 953
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar