Hur ska jag få honom till att sluta..?

M

Myrkradis_

Min 4,5 åriga kanin har börjat med den dåliga ovanan att gnagga på alla böcker, papper, bilder och tidnin gar som han kan komma åt. Han till och med hoppar upp på skrivbord för att kunna äta dom, eller står på bakbena och gnaggar afficer eller hoppar upp i bokhyllan.
Visst detta är lite irriterande att alla mina böcker är halvätna och ja en och annan skoluppgift har blivit äten :crazy: :o (otroligt nog tror inte mina lärare något vidare på det). Men vad jag är mera rädd för är ju hans mage, han gnagger inte bara på tidningarna heller ÄTER dom :eek:, te.x. glömmer jag en morgontidning i sängen och kommer en timm e senare in i rummet har han ätit halvatdningen. Ser ingen skilnad på hans avföring men han väljer heller att äta papper en sin mat och har börjat tappa vikt och ser alls inte bra ut.
Har ni några tips hur jag ska lära honom detta, han har aldrig gjort detta förutt i alla dessa år men nu helt plötsligt har han börjat och "kan " inte sluta....:crazy:

Sv: Hur ska jag få honom till att sluta..?

Ingen annan som har en gnagg sjuk kanin??:angel:

Sv: Hur ska jag få honom till att sluta..?

njae, eller.. har en som ska bita på det mesta... mest kläder när man håller i honom.. men jag brukar ta upp honom (om han är på golvet) och bära iväg honom till något annat ställe då.. haha. det funkar ibland :angel:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
0
Hästmänniskan Sommaren 2008 så hade jag en sommarhäst som heter calle, han är ett varmblod på 11 år nu. Jag hade honom hos en kompis hela sommaren och...
Svar
4
· Visningar
1 289
Senast: Eme_liie
·
Övr. Hund "Vår" hund (syrran som har honom) har ändrat inställning och attityd, bara över en dag. Allt började i fredags. På morgonen så ville han...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama