Hur ska bakselen sitta?

Sv: Hur ska bakselen sitta?

Hm...hur kommer det sig? Har du inte nån svanskappa alls på selen :eek:

Nä, på den nya har vi haft det, men vi hade det inte på den gamla så mkt. Vi gjorde nämligen så att när vi började köra honom första gångerna, så följde alltid någon med ut med sin häst för säkerthet m.m och för att pållen skulle vara lugnare och bara fick "hänga på" med han fortfarande vande sig. men när vi skulle börja köra själv, utan "draghjälp" så blev han hur strulig som helst, tills jag en dag testade ta av svanskappan. då sprang han på finfint utan några problem. han tycker fortfarande inte om svanskappor men eftersom vi inte har ngt annat val när han rids så har han vants sig nu, så nu går det bra iaf, fast han avskyr den fortfarande.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 811
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 811
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 967
Senast: Takire
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka