P
Pirat
Sv: Hur ser ni på abort!
Säkert korrekt ändå!
Säkert korrekt ändå!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sammanfattning av artikel på Socialstyrelsens hemsida:Men om barnet är allvarligt skadat och bara kommer att leva timmar/dagar efter förlossningen? Sena aborter beror väl i stort sett uteslutande på allvarliga skador?
Nu är jag trög (som alltid) på kvällen. Men vad menar du?
Nej, jag tror inte att sena aborter beror i stort sett på uteslutande på allvarliga skador faktiskt. Det kan mycket väl vara så, men inte enbart.
Det finns tjejer som har oskyddat sex, vill behålla barnet och sedan ångrar sig. "Jag har ju tiiid på mig att tänka juh"..........
Jag förstår hur du menar och håller nog delvis med. Men samtidigt om det nu ÄR fri abort så är det ju FRI abort. Och då kan vi ju inte inskränka den rätten genom att säga "nej, men DU har ju fått abort pga slarv med skydd 3 ggr förut så vi tycker du verkar använda det som p-medel och därför får du ingen mer abort". Då är ju plötsligt inte aborträtten fri längre. Då ska någon annan tala om vilka skäl som är "legitima" för att kvinnan ska få göra abort. Jag tycker att "fri abort" innebär frihet att bestämma helt och hållet själv. Vilka skäl som finns till abort ska ingen lägga sig i. Det ska (och är väl inte heller??) inte vara något krav på att behöva uppge några som helst skäl eller "argument" för varför man gör sin abort.Sjalvklart med fri abort tycker jag. Sa lange det inte anvands som preventivmedel vilket ibland hander
Därför ska jag sterilisera mig
Jag skulle inte göra abort om jag mot förmodan blev gravid.... även fast jag äter fosterskadande medicin och är förbjuden av läkaren.... Jag skulle endast göra abort om fostret inte kan få någorlunda fullgott liv. Så som foster som inte klarar sig utanför magen eller saknar alla lemmar osv. Däremot skulle jag absolut inte abortera ett barn med tex Downs Syndrom.