Hur ser man om den här hunden har rabiesvaccinerats? (bilder)

Eg. ska man ju i förväg anmäla till tullen när man reser in i landet och passerar gränsen på annat ställe än landvetter eller arlanda (där vissa djurägare även verkar missa att gå på röd/varor att deklarera) sedan ska man vid anländande vid gränsen/tullstationen antingen gå till tullhuset/köra på anvisad tull zon eller så finns det nummer kan ska ringa till tjänstgörande tullman. på tullverkets hemsida finns anvisningar och webtjänst för att fylla i var när hur man passerar och med vilket djur.

Jag har försökt att visa pass å mina djur många gånger. Varenda (föranmäld) gränspassage har det varit tomt. Den gången någon svarade i telefon (på den tullstation jag anmält att jag skulle ta in djur genom) så fick jag: "Har den pass?". Det klev alltså inte ens ut någon och kollade så att passet existerade och möjligen kunde tillhöra djuret i bilen. På Landvetter har de mest konstaterat att jag faktiskt har en katt i buren, och aldrig öppnat passet.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 837
Hundträning Det får bli en tråd till på en gång. Vi roar oss alltså med lydnadsmoment utan tävlingsambitioner. Den svåraste nöten är apport. Det som...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka