Hur ser man om den här hunden har rabiesvaccinerats? (bilder)

*bild borttagen av moderator*
Såhär ser annonsen ut.
Borde inte chipnumren ligga i följd? Eller det kanske de inte gör?
Nej man stoppar bara ner handen och tar ett chipp och dom där valparna har svenska chip 968 är nämligen Sverige
Och priset avslöjar att dom inte har stamtavla,dom ser inte så cockerlika ut heller
Säger jag som är uppfödd med cocker uppfödning

Senast ändrad av en moderator:
Det man ska kolla i passet är, när är hunden född, räkna ut när den blev 3 mån ,kolla att den är chippad före rabies datum och att det gått 21 dagar mellan rabies vacc och införsel datum.
Den blev väl 3 månader 1:a april då. Då skulle de behöva få rabiesvaccinet då direkt för att kunna komma in typ idag/igår nånting.
Inget på de pappren han visar upp visar att något är gjort ens i slutet av mars

Den blev väl 3 månader 1:a april då. Då skulle de behöva få rabiesvaccinet då direkt för att kunna komma in typ idag/igår nånting.
Inget på de pappren han visar upp visar att något är gjort ens i slutet av mars

Men varför vänta med att anmäla? Jordbruksverket eller din länsstyrelse. Skicka dom allt du har. Det är inte din uppgift att ta reda på om det gått rätt till, det är myndighetens.

Men varför vänta med att anmäla? Jordbruksverket eller din länsstyrelse. Skicka dom allt du har. Det är inte din uppgift att ta reda på om det gått rätt till, det är myndighetens.
Ville bara kolla här så mina misstankar stämde. Visste inte hur rabiesvaccinet ser ut i passet. Men nu vet jag så då mailar jag in allt jag har. Har mailat admin i säljesgruppen också

EN tjej hade snokat upp hans annons på Vovve, den la han upp 4:e april: Står förstås inte om de var i Sverige då. Fast nu svarade han i sin tråd på Facebook att de varit i Sverige 2 månader.

Så jag har mailat länsstyrelsen i hans län och jordbruksverket

Engelsk Cocker Spaniel
Renrasiga Cocker Spaniel valpar
Födelsedag 2017-01-01. Födelseland-Bulgarien. Giltig EU pass
Veterinärbesiktade hos "NORRAHAMMARS VETERINÄRPRAKTIK"-tel 036-434 33 www.norrvet.com
Vaccinerade, 3 gånger Avmaskade,
Stamtavla medföljer
ID märkta med chip. chip nummer 968000010315049 resp. 968000010313986
Registrerade vid jordbruksverket

Pris: 8000

Ville bara kolla här så mina misstankar stämde. Visste inte hur rabiesvaccinet ser ut i passet. Men nu vet jag så då mailar jag in allt jag har. Har mailat admin i säljesgruppen också
Så här
DSCN1892.jpg

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 837
Hundträning Det får bli en tråd till på en gång. Vi roar oss alltså med lydnadsmoment utan tävlingsambitioner. Den svåraste nöten är apport. Det som...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka