Hur ser man känner man att kulorna ramlat ner?

jklirla

Trådstartare
Puckat fråga jag vet...men idag bokade jag tid för kastrering, veterinären frågade då om jag var säker på att kulorna ramlat ner...
Ja det är jag sa jag, sen när jag lagt på så blev jag osäker...
Saken är den att jag inte vet säkert. Min hovslagare har kännt och sagt att båda kulorna är nere. Jag har klämt och känt men tycker att de är svårt att vara helt säker. helt klart finns ju "grejer" där som inte finns på mina två valacker, en kula finns helt säkert men det är som om de sitter typ ihop eller ligger väligt nära varandra...
När man bara tittar med blotta ögat ser det bara ut som små skinnpåsar. Ibland drar han liksom upp dem så de försvinner helt. Ja nu blev jag väldigt osäker och skäms ögonen ur mig om jag åker in med honom och så har inte kulorna ramlat ner. Ska ta ut en kunnig gammal gubbe som får känna också så hinner jag avboka tiden om så skulle vara. Men om någon kunde förklara lite hur det ska se ut så skulle jag bli väldigt tacksam. Tack

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 452
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 756
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 878
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 979
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka