Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?
filiduttan skrev:
*knapplån*
för visso bara 25 dagar sedan... men jag gick upp 50 kilo, har ca 30 kvar att gå ner... och tjaaaa..... jag tror nog jag kommer se värst ut av oss alla sen
kommer nog inte få bort påsen på magen direkt och ränderna är så många att det går inte att räkna dom.... tuttarna har alltid hängt så det är skit samma.... *skratt*
Blir det jobbigt så sök plastikhjälp, det skall tydligen kunna gå!
Jag har tyckt att det har varit lite jobbigt med de här lågt skurna byxorna, men modet är ju "på väg upp" igen
Med 1:an så sa jag "bara inte över naveln", med 2:an "bara inte över byxlinningen" (modet var "uppe" då
), med 3:an
hann det inte hända ngt, med 4:an "Ja, ja, inte alla som ser ut som de har en skock kaniner i brallorna, (såg ut som kaninöron som stack upp över byxlinningen)"
"Magpåsen" stör mig mer.
Då ja fick sista (4:an) hade jag en härlig läkare! Dam i 60-års åldern som drog ihop magen när jag satt i "stolen" och konstaterade: "Om vi måste snitta så passar vi väl på att dra ihop lite här!" Det var en härlig inställning!
Mycket bättre än vid (3:an) låg då inne för att han var på väg för tidigt. KS och givetvis då fullt med kandidater... Inget fel med kandidater, men läkaren glömde bort patienten dvs mig! Då det är vanligt med snitt när det är tidigt, konstaterade han glatt att "vi gör ett snyggt litet bikinisnitt" Nej, sa jag! Jag vill ha ett "på längden"! Läkaren bara fortsatte, "det blir ett snyggt litet snitt som knappt kommer att synas". Nej, då blir jag ju rutig!
Han lyssnade inte alls på mig
Det var skönt att han hann gå av passet innan det var dags! Det förvånar mig att det skulle vara så f-b svårt att göra ett längsgående, förr gjorde man ju bara sådana och när bikinisnittet kom kallade man det ju för akutsnitt, det kunde väl inte vara så omöjligt då!
Ps. Min pojke född i v. 27 fick komma den vanliga vägen! Ds