Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag var 31 när jag fick barn och som sagt är den intakt (sånär som på ärret). Så jag tror inte det har med åldern att göra. Däremot, jag gick ju bara upp 13 kg - kanske spelar viktuppgången större roll.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

ChristinA skrev:
Har Din kropp ändrats mycket?
Kilon som aldrig släpper?
Bristningar på mage?
Slappa bröst? (Eller är det en fördom jag har? :o )
Förstörda tatueringar?
Annat?

Jag menar inte att det behöver vara negativt, men jag vill veta vad som kan förändras och hur vanligt det är.

eee...vill inte skrämmas men jag blev aldrig som förut ..jag blev större i alla stl , tom fötterna ..
jaghar tre barn o den yngsta är 6 år nu ..
tuttarna kikar neråt o bristningar och åderbråck finns det överallt .
man får acceptera att kroppen är använd o magen skrynklig :banana:
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Har haft tur efter mitt första. Gick ner alla kilon plus två till. Blev bredare över ryggen verkar det som. Inga bristningar. Brösten har efter avslutad aming blivit MINDRE än dom var innan och innan var dom inte så stora heller. Enda nackdelen kanske men jag överlever. Det vart inga hängbröst här inte.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag fick min son med planerad kejsarsnit för snart 15 månader sen.
Trots att jag fick stor mage snabbt så har jag bara små bristningar på rumpan, och lite på brösten då dom har växt sen jag fick barn :D
Jo iofs, så har ju brösten börjat hänga lite, men inte så att det märks, bara jag som vet skillnaden..:D

Annars har jag så gott som min gamla kropp som innan, bortsett från större bröst och ett fint ärr på magen..
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Min kropp ändrades jätte mycket, kanske beror på de 32 kilona jag gick upp. :devil: Bristninger på lår,bröst och mage. Hela jag blev större, finns inte en kroppsdel som inte har samma storlek som innan,jo händer o armar har nog samma storlek som innan:crazy: , har även blivit längre. Jag har iof inte gått ner, har 15 kilo kvar, men revbenen vidgade sig o verkar inte vilja gå tillbaka,så bredare har jag blivit.
Jag kämpar med min vikt o känner mig nere ibland, men det kom ju något underbart med kilona.:love:
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Väldigt mycket bristningar och "slapp magpåse".

Brösten förlikade jag mig mer med efteråt, eller rättare sagt vårtan, brösten förändrades inte.

Synen försämrades.

Jag fick lockigt istället för spikrakt hår!
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

*knapplån*


för visso bara 25 dagar sedan... men jag gick upp 50 kilo, har ca 30 kvar att gå ner... och tjaaaa..... jag tror nog jag kommer se värst ut av oss alla sen ;) kommer nog inte få bort påsen på magen direkt och ränderna är så många att det går inte att räkna dom.... tuttarna har alltid hängt så det är skit samma.... *skratt*
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

filiduttan skrev:
*knapplån*


för visso bara 25 dagar sedan... men jag gick upp 50 kilo, har ca 30 kvar att gå ner... och tjaaaa..... jag tror nog jag kommer se värst ut av oss alla sen ;) kommer nog inte få bort påsen på magen direkt och ränderna är så många att det går inte att räkna dom.... tuttarna har alltid hängt så det är skit samma.... *skratt*

Blir det jobbigt så sök plastikhjälp, det skall tydligen kunna gå!

Jag har tyckt att det har varit lite jobbigt med de här lågt skurna byxorna, men modet är ju "på väg upp" igen :)

Med 1:an så sa jag "bara inte över naveln", med 2:an "bara inte över byxlinningen" (modet var "uppe" då ;) ), med 3:an hann det inte hända ngt, med 4:an "Ja, ja, inte alla som ser ut som de har en skock kaniner i brallorna, (såg ut som kaninöron som stack upp över byxlinningen)"

"Magpåsen" stör mig mer.

Då ja fick sista (4:an) hade jag en härlig läkare! Dam i 60-års åldern som drog ihop magen när jag satt i "stolen" och konstaterade: "Om vi måste snitta så passar vi väl på att dra ihop lite här!" Det var en härlig inställning!

Mycket bättre än vid (3:an) låg då inne för att han var på väg för tidigt. KS och givetvis då fullt med kandidater... Inget fel med kandidater, men läkaren glömde bort patienten dvs mig! Då det är vanligt med snitt när det är tidigt, konstaterade han glatt att "vi gör ett snyggt litet bikinisnitt" Nej, sa jag! Jag vill ha ett "på längden"! Läkaren bara fortsatte, "det blir ett snyggt litet snitt som knappt kommer att synas". Nej, då blir jag ju rutig! :eek: ;)

Han lyssnade inte alls på mig :mad: Det var skönt att han hann gå av passet innan det var dags! Det förvånar mig att det skulle vara så f-b svårt att göra ett längsgående, förr gjorde man ju bara sådana och när bikinisnittet kom kallade man det ju för akutsnitt, det kunde väl inte vara så omöjligt då!

Ps. Min pojke född i v. 27 fick komma den vanliga vägen! Ds
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Lambi skrev:
Synen försämrades.
Javisst ja, det glömde jag.
Jag var tvungen att byta till starkare glasögon efter varje barn.
Men jag hade ju redan glasögon och linser så det bllev ju ingen direkt skillnad.
Mer än att de är starka nu, riktigt starka.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Inte_Ung skrev:
Javisst ja, det glömde jag.
Jag var tvungen att byta till starkare glasögon efter varje barn.
Men jag hade ju redan glasögon och linser så det bllev ju ingen direkt skillnad.
Mer än att de är starka nu, riktigt starka.
Men visst är det konstigt :confused:

Undrar varför... Är det för att man tar i så mycket så man skadar ngt? :angel: Det händer ju att man ser nyförlösta med brustna blodkärl i ögonen... ;) :D

OT Spånig Lambi... Undrar varför det heter "nyförlöst" inte f-n är det något man blir, det får man ju oftast fixa själv, men det låter iofs enklare än vad det i verkligheten är... :p
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Efter tre veckor var jag tillbaka på ursprungsvikten:bow: utan att behöva anstränga mig. Iofs vägde jag lite mycket till att börja med, men dock. Har bristningar på magen och på lite brösten. Inget som stör varken mig eller sambon.
Precis som någon sa så har dock synen försämrats något.

Jenny
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

3 månader efter förlossningen har jag 3 kg kvar till trivselvikten.
Har inte ansträngt mig överdrivet, förutom allt fläng hemma och stallsysslorna rör jag mig inte mycket, det orkas liksom inte.
Hade inte svårt att gå ner i vikt innan graviditeten, så jag hoppas det sista försvinner när jag tar tag i det.

Inga bristningar, men brösten kommer säkert förflyttas ner några centimeter :cry: . Svårt att säga hur de kommer se ut, eftersom jag inte slutat amma. Rumpan är också betydligt slappare, men det beror nog lite på att jag väger 3 kg mer.
Trots att utseendet var ganska viktigt för mig innan (därmed inte sagt att jag tyckte om det, men jag ville iaf ha det under kontroll), tror jag inte något med mitt utseende, som har med graviditeten att göra, kommer orsaka några större depressioner.
Brösten kommer jag förhoppningsvis acceptera, resten kan jag träna bort :bump: .
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Jag tror också det är gener som gör skillnad. Jag fick min första precis innan jag fyllde 30. Min syster sin första vid 32 år och min mamma vid 28. Ingen av oss har bristningar eller strimmor.
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Basilika skrev:
Jag tror också det är gener som gör skillnad. Jag fick min första precis innan jag fyllde 30. Min syster sin första vid 32 år och min mamma vid 28. Ingen av oss har bristningar eller strimmor.
Tror jag med! Jag har inga barn, men bristningar på låren, skinkorna och celluliter har jag fått ändå. Och de fick jag redan vid ... typ 25-28 år. Många vänner som har barn säger: "jaa, tänk vad man fick bristningar.. och celluliter när man fick barn". Och jag säger: "jaa, de har jag ändå, utan barn!" :D :crazy:
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Träffade en gammal vän häromdagen.

För några år sedan fick hon tvillingar och en riktigt enorm mage +30kg.
Efter tvillinggraviditeten fick hon inte en enda bristning...inte EN ENDA!

När vi nu träffades igen hade hon precis fått ETT barn. Magen hade varit normalstor och hon gick bara upp 15kg.
HELA magen full med bristningar.

Är det inte märkligt??
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

No1 skrev:
Träffade en gammal vän häromdagen.

För några år sedan fick hon tvillingar och en riktigt enorm mage +30kg.
Efter tvillinggraviditeten fick hon inte en enda bristning...inte EN ENDA!

När vi nu träffades igen hade hon precis fått ETT barn. Magen hade varit normalstor och hon gick bara upp 15kg.
HELA magen full med bristningar.

Är det inte märkligt??
Jo, det är märkligt! :confused:

Där försvann ju teorin om genetiskt...
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Antar att det helt är hormonstyrt och den ena gravven inte är den andra lik?
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Har Din kropp ändrats mycket?
*Nej inte speciellt mycket

Kilon som aldrig släpper?
*nja det är väl ca 3-4 kg som hänger med, men inget jag stör mig på.
De hör nog dessutom mer ihop med min inte fungerande sköldkörtel.

Bristningar på mage?
*Nej

Slappa bröst?
*Minimalt, trots amning av tre barn

Förstörda tatueringar?
*Har inga tatueringar, så den kan jag inte svara på
 
Sv: Hur ser kroppen ut efter graviditet?

Knapplån.

Roligt med alla svar!

Ang bristningar.
Finns det någon samband att den som fått det under tillväxtperioder och träning i ungdomen också får det vid grav.?

Hörde en som var noga med att smörja in sin mage för att slippa bristningar. Hon fick inga. Men man kan ju aldrig veta om hon hade fått det annars.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 019
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 238
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 260
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp