Hur ser han ut i hull/muskler?

sweep

Trådstartare
Inte de bästa bilderna då de e tagena i stallet och han ville inte helt stå som jag ville.

6974617.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/06970000-06979999/640x480/6974615.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/06970000-06979999/640x480/6974620.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/06970000-06979999/640x480/6974622.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/06970000-06979999/640x480/6974602.jpg

Sv: Hur ser han ut i hull/muskler?

ja han behöver en ny sadel så han kan bygga på mera där.. men jag har inte kommit iväg till sadelmakaren än

han är jättefin i hullet.
Men jag tycker halsen o ryggen ser lite tunna ut.

halsen är tunn ja. Jag har inte ridit så mycket på sistonde och då tappar han allt på halsen. =/
hur ser ryggen tunn ut?

ja dels manken sen skulle jag vilja ha mer filéer över ryggen, men det kan även va så att den tunna halsen ger intrycket att hela överlinjen är tunn.

ska testa och ta lite bättre kort imorgon på honom ifrån flera olika vinklar

Tycker det som fattas främst är triangelmuskeln (vid manken).

halsen ser mkt bättre ut nu :)

sen är det ngt stort brunt som i vägen ;)

Han ser väldigt fin ut i hullet.
Musklerna ser helt ok ut med tanke på årstid, ras, ålder och vila.
Visst kan han lägga på mer runt manken men jag tycker inte att halsen ser tunn ut.

vilken bra bild =) (den sparade vi=)

Han kommer troligen muskla på sig igen när jag börjar rida ordentligt.. har tyvärr ingen motivation till att rida just nu men får se om den kommer tillbaka snart.
och jag måste få tag på en ny sadel eller bredda den jag har (om det går..)

Min tappar massa den här årstiden trots att jag rider :(
Å det blir ju inte bättre när han plötsligt har bestämt sig för att banta.
Du som är duktig på att tömköra kan börja jobba upp dessa muskler från marken :idea: i väntan på att lusten ska återvända :D

jag är inge vidare på att tömköra.. =)

hur bantar din?
Attack slutar äta hö när de e kallt (han äter ca2 kg mindre så de e inte så mycket)

kom på nu att jag glömt skriva en sak. han fått mindre mat ett tag för han varit vrålpigg och då tog jag bort en del mat så det gick att sitta på honom och har ökat långsamt och det har nog gjort att han tappat lite med (men jag var tvungen för han gick inte att rida..)

Min dissar också höet. Mockar säkert ut 3 kg om dan som han vägrar äta :crazy:

åh det finns fler hästar som är som min.. lite knasiga =)

Jag har dragit ner ca 1 kg på höt men han lämnar lite i hagen och i boxen ändå.

tycker man hört mycket sånt i år. Min vägrade också äta upp ett tag. Nu gör hon det dock för jag minskade kraftfodret och ökade motionen. Så nu rensar hon allt grovfoder (säkert runt 15kg). Men hon mådde inte bra ett tag, visade sig att det var betforens som skapade obalans i magen på henne :crazy: fick massa skorv på benen som nu försvunnit nästan helt när jag slutade med betforet. Mycket piggare och gladare nu med. Hon har tappat alla sina muskler, men det är ju för att jag inte har haft sadel och vädret varit kasst så hon har mest vilat. Får sadeln nu i feb som tur är. Har ju missat hela vintersäsongen

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 807
Senast: Lavinia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Hundhälsa Jag tycker att det här med att kontrollera hullet på hundar är ganska knepigt. Det låter lätt - hunden ska ha en markerad midja både...
2
Svar
35
· Visningar
4 637
Senast: Vastgota
·
Hästvård Hej allihop Jag har ett dilemma. Lång historia kort: Min häst har haft en hålvägg i en hov i flera år. Förra veckan slant hovslagaren...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur