L
Lord Owen
Sv: Hur ser FRAMÅT-NEDÅT ut för er?
Aha, då förstår jag. Och håller med i resonemanget. Fast jag använder nummer 1 som introduktion av sökning framåt nedåt också, då från marken (då det ju inte finns så mkt hand att söka men det kommer senare, viktigast då är att den slappnar av och sträcker ut. När man sedan sitter upp ska hästen kunnsa signalerna för framåt nedåt och då kommer jag till att befästa SÖKA framåt nedåt. Nu blev det svamligt.
Den hästen skulle jag vilja se.
Spider84 skrev:1. Framåt-nedåt = hästen går framåt-nedåt
2. Sökning framåt-nedåt = hästen söker handen och om man ber om det kommer hästen genast att svara med framåt-nedåt. Det sistnämnda ska alltid finnas där och det ovannämnda ska både vara för att hjälpa hästen på olika sätt och för att kolla av att verkligen sökningen fanns där.
Aha, då förstår jag. Och håller med i resonemanget. Fast jag använder nummer 1 som introduktion av sökning framåt nedåt också, då från marken (då det ju inte finns så mkt hand att söka men det kommer senare, viktigast då är att den slappnar av och sträcker ut. När man sedan sitter upp ska hästen kunnsa signalerna för framåt nedåt och då kommer jag till att befästa SÖKA framåt nedåt. Nu blev det svamligt.
Spider84 skrev:Ja det är kul att kolla på dem när de rör sig i hagen och se vad de gör.
Hitills har jag dock aldrig sett en häst som lyckats se så vacker ut i fram-nedåt och så perfekt balanserad som det stoet. Vare sig ridet eller i hagen. Och då kan jag nästan garantera att ingen ridit henne på det sättet under åren hon blev riden.
Den hästen skulle jag vilja se.