Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

*kk*
Måste säga att niu har fantastiskt fina hästar, allihopa!!!!
Har en val -00 efter Tap In, detta är mitt mirakel Rex:

Bild072.jpg

Oi! For en fryktelig fin traver! Jeg kan ikke se for meg denne på travbanen, med de andre varmblodsene ;) Nydelig kropp!:d

33075_1248974746.jpg

Hon må vara "byggd" för att dra en sulky men hon trivs väldigt bra med livet som ridhäst och jag trivs väldigt bra med henne som ridhäst och individ :love:[/QUOTE]

Oi! :love: Så himla fin!!

29635857.jpg

Så utrolig mange fine travere dere har, folkens! :love:

Det er stor forskjell på traverenes eksteriør. Det er - som nevnt tidligere i tråden - veldig individuelt for hver og en hest, hvor godt de egner seg som traver eller/og ridehest.

Jeg har ridd "kvadratiske varmblodstravere" som nesten er like høye som lange. De jeg har ridd har i tillegg hatt kort hals og langt hode. Disse typene vil jeg ikke si er så typiske ridetravere.

En varmblods/kaldblods med en velutviklet kropp, normal lang rygg og gode muskler, runde former og lang hals, vil jeg tippe fungerer bedre - og lengre - under rytter enn en som beskrevet ovenfor. Ihvertfall min mening :)

Her er min kaldblodshingst, Mølnheim`s Borken.
Jeg synes han har et godt eksteriør, men han er en ganske kort modell. Han er velmusklet når han blir trent jevnlig og han har runde og fine former. Han har et edelt hode (til traver å være). Han har en stolt og snygg holdning, med en lekker hingstenakke som prikken over i`en:love:

228-1.jpg
[/IMG]

i195687059_14799_3.jpg
[/IMG]

Ikke jeg, men gamle forrytteren...
i200256895_19149_3.jpg
[/IMG]

DSC_0631-11.jpg
[/IMG]

Litt dårlige bilder, men :-) Noen som ønsker å kommentere? :laugh:

//Lotte

http://www.facebook.com/photo.php?pid=187952&id=100000377243563

testar igen på två sätt[URL="http://www.facebook.com/photo.php?pid=187952&id=100000377243563"]:o[/URL]

:love: Otroligt fin häst!!!

Travardamen som är väldigt mycket travare, väldigt bra byggd för travet och inte speciellt mycket ridhästmodell på, men det funkar fint iaf;) Gick sitt första ridbane pass på banan för två veckor sen och kunde knappt ta sig igenom en kortsida... Travtränad tills hon var 6 och har sen stått med föl och är nu 8. Ska bli distanshäst.
31435539.jpg

31435590.jpg

KL

Min travare Eken inte de bästa bilderna men de som var bäst exteriört.

Här står han och tittade på de hästätande korna... :eek:

20100529370.jpg

eken.jpg

eken1.jpg

:eek: vilken TUR att du berättade detta...nu hoppas jag att någon genast vidarebefordrar denna visdom till tex Balagur's ägare, så de genast slutar med sitt Grandprix-dressyrande!

Vilken underbar liten häst!! :love: va tvungen att läsa på lite mer om honom och vilket liv han har haft! Först travhäst, sen cirkushäst, sen polishäst och till sist dressyrhäst på grand prix-nivå! Snacka om mångsidig!

*kl*

Här kommer två bilder på mitt svenska varmblod. Född 1986. Till följd av en skada håller vi oss på nivån "lätt skogsmullande" sedan några år tillbaka, därav avsaknaden av en hel del ridträningsmuskler.

5153_110962931473_581221473_2784412_3453230_n.jpg

5153_110962936473_581221473_2784413_3885795_n.jpg

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 737
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 761
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar