Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag visade min ring i den andra tråden, men jag valde en platt med rundade kanter och små, nedsänkta stenar av just den anledningen.Inga stenar eller annat som skulle göra så jag behövde ta av den vid t.ex stalljobb.
Nästan samma här. Min förlovningsring är i slätt guld och vigselringen guld med graverat diagonalmönster - som nästan är bortnött efter drygt 20 år.Jag är skild...
Men när jag var gift var förlovningsringen i slätt guld. Vigselringen också i guld, med små stjärnor inpräglade runt om.
Inga stenar eller annat som skulle göra så jag behövde ta av den vid t.ex stalljobb.
väldigt fin i alla fall.Vi förlovade oss aldrig, gick direkt på vigselring.
Visa bifogad fil 138154
Tyvärr passar den inte längre pga väldig viktuppgång och svullna fingrar..
Helt lagom för min smak. Har funderat på att köpa en kedja att ha den i iställetväldigt fin i alla fall.
Ja gör detHelt lagom för min smak. Har funderat på att köpa en kedja att ha den i istället
Helt lagom för min smak. Har funderat på att köpa en kedja att ha den i istället
Åh, jag var jättesugen på att använda min gammelmormors ring som vigselring. Tyvärr är den så liten att den nästan är för tight för mitt lillfinger och så passar den inte så bra med min förlovningsring.Nu kommer jag aldrig att förlova eller gifta mig men om vi skulle få för oss något sådant kommer jag att använda farmors förlovningsring. Den passar på mitt ringfinger som om den är gjord för mig...
Åh, jag var jättesugen på att använda min gammelmormors ring som vigselring. Tyvärr är den så liten att den nästan är för tight för mitt lillfinger och så passar den inte så bra med min förlovningsring.
Någon gång när jag sparat ihop lite slantar, ska jag nog lämna in den (+ lite annat guld jag har liggandes pga trasiga smycken) till en guldsmed och göra en ny ring att ha på andra handen eller nåt. Den är i vanligt guld och har en ametist i.
Tyvärr är den så gammal, tunn och mjuk att det absolut inte skulle funka att bara förstora den.
Typiskt att gammelmormor skulle ha så små, spinkiga fingrar! Själv har jag samma storlek i handskar som min sambo har.
Jag bär min farmors förlovningsring mellan mina ringar....
Edit: Nu kommer jag aldrig att förlova eller gifta mig men om vi skulle få för oss något sådant kommer jag att använda farmors förlovningsring. Den passar på mitt ringfinger som om den är gjord för mig...