Hur ser din bokhylla/förvaring ut?

fryckan

Trådstartare
Jag har en bokhylla som nu börjar ge upp efter många år och flera flyttlass så nu är jag på jakt efter en ny. Dock hittar jag ingen som jag riktigt fastnar för så jag behöver hjälp med inspiration.

Hur ser er hylla ut(eller om du förvarar böcker på annat sätt)? Skriv gärna var den är köpt också :D
 
Jag målade en Ikea Ivan för att få en som jag trivdes med. Det var 30 år sen som jag valde den matta svarta färgen och de blanka lila hyllkanterna och jag är fortfarande nöjd.
1C470E1F-2B38-416D-AF14-C9906A454B53.jpeg
 
Gjorde Billy från IKEA till en inbyggd variant i biblioteket. Snidade lister och skurklossar. Tycker det är en optimal hylla med bra funktion och konstruktion.

Har inte själv dörrar, men tycker det är både fint och vettigt med tanke på hur mycket damm böcker kan samla.

Annars brukar en tur på blocket.se ge lite inspiration ;)
 
Jag har en bokhylla som nu börjar ge upp efter många år och flera flyttlass så nu är jag på jakt efter en ny. Dock hittar jag ingen som jag riktigt fastnar för så jag behöver hjälp med inspiration.

Hur ser er hylla ut(eller om du förvarar böcker på annat sätt)? Skriv gärna var den är köpt också :D
Jag har inte särskilt mycket böcker framme. De få jag har är gamla fina böcker som jag förvarar med framsidan utåt på tavellister.
 
Jag har Ikeas Billy i grått, med dörrar med frostat glas. Dörrrar för att jag orkar inte damma och frostat glas för att det ger ett lugnare intryck i rummet eftersom jag har bokhyllor på tre väggar, endast med avbrott för ett fönster med en liten soffa framför.
 
Vi har ett bokskåp från 1800-talet, köpt begagnat alltså. ;) Smidigt att ha ett skåp, böckerna samlar inte damm och dessutom snyggt. Fula böcker har vi i lådor i nederdelen av skåpet.
Det är ju bara oschysst att skriva sådär utan att lägga upp en bild :eek::p
 
Jag har rensat ut en massa böcker och så sorterade jag upp de böckerna jag har kvar efter vad de är. Kokböcker på en hylla i köket, de andra böckerna är uppdelade på några hyllor i vardagsrummet. Har ingen bokhylla kvar eftersom de tar för mycket plats och jag bara fyller den med ännu mer skit jag inte behöver ha.

Men har en lång, rak hylla över soffan där jag har några böcker, någon lykta och ett par prydnadsgrejer.
 
Jag har staplade äppellådor som bokhylla längs ena väggen i min "pluggskrubb". Det är väl egentligen ett rum som är tänkt som ett förråd eller garderob men som jag använder som datorhörna så det är lite svårt att ta en bra bild pga att man inte kan få med hela väggen på en bild men googlar man på äppellådor + hylla så kommer det upp en hel del bilder som liknar det jag gjort.
 
Vi har just tapetserat om tv-rummet. Fyllde ens väggen med stringhyllor, relativt litet rum - då ”bara” tre hyllor. Blandat böcker och annan smått och gott. Jag är supernöjd.
 
Jag har Billy med dörrar som ska bli "inbyggda" mha lister, som @Lovisaleonora. De går golv till tak och fyller en hel vägg, hörnhylla och fram till fönstret där jag har byggt ett eget arbetsbord av en björkskiva och fortsätter på andra sidan med vägghylla, hörnhylla och fram till dörren till matrummet. De passar perfekt, som om de var platsbyggda och när jag är klar med listerna kommer det bli perfekt. *nöjd*
 
Ikeas Billy. Anpassningsbara efter behov, enkla, relativt billiga...och till viss del finns det reservdelar även till 15 år gamla hyllor.

15779010952158952271830141797855.jpg

(Hälften av bokhyllorna - de är fortfarande inte helt i ordning efter snart två år i huset.)


Billy är bra, men de är för låga för vårat hus och i standardpaketet ingår det för få hyllplan för oss. Så i framtiden kommer vi bygga egna bokhyllor, som går hela vägen upp till tak.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 919
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 357
Senast: doppler
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp