Hur säkra är era djur?

Då ska man nog ha en väldigt speciellt hundras för att folk ska bryta sig in för att stjäla hunden... De tog en liga som gjorde husinbrott för ett par år sedan här i trakten, de hade kryssat för alla hus där det fanns hund och gick enbart på de som inte hade hund. Oavsett vilken slags hund det var.

Kanske. Det känns betydligt vanligare här I UK än det gör i Sverige i alla fall, även om jag inser att de flesta stölder sker från trädgårdar och inte genom att folk de facto bryter sig in i lägenheter.
Men så är min på markplan med bade egen ingång och ett riktigt snyggt undangömt fönster på baksidan av huset.
Sedan får man ju hoppas att shiban skulle tugga av dem hälsenan, men säker kan man aldrig vara. ^^

När allt är som det ska vara så finna alla illrar i sina utegårdar, så vid brand är det ingen fara för dom. Reser jag bort så går grannarna in och hjälper till, även om jag är borta en dag så berättar jag det för närmaste grannen. Oftast har jag en lapp i plånboken med grannens telefonnummer på ifall det skulle hända mig något.

Kanske. Det känns betydligt vanligare här I UK än det gör i Sverige i alla fall, även om jag inser att de flesta stölder sker från trädgårdar och inte genom att folk de facto bryter sig in i lägenheter.
Men så är min på markplan med bade egen ingång och ett riktigt snyggt undangömt fönster på baksidan av huset.
Sedan får man ju hoppas att shiban skulle tugga av dem hälsenan, men säker kan man aldrig vara. ^^
Sker det verkligen så mycket stölder? Eller är det så att hundarna tar sig ut trädgårdarna? Till vad ska hundarna stjälas?

Ingen skylt på dörren, men grannarna vet om att jag har både hundar och marsvin.
Båda mina föräldrar har varsin extranyckel just för att de ska kunna ta sig in till hundarna om något hänt mig. De bor inom samma kommun så de kan snabbt vara här.
Har inget i plånboken.

Har länge tänkt på det, att sätta en lapp på dörren, ifall huset av någon anledning skulle behöva utrymmas.
Risken att någon skulle bryta sig in i min lägenhet för att stjäla min hund ser jag faktiskt som i princip icke existerande.

Jag har ett kontaktkort i plånboken och sen har jag några nummer i mobilen som man kommer åt utan att slå pinkoden. Ska sätta upp ett sånt "rädda mig i fara"-märke på dörren men det har inte blivit av ännu.

Min mamma och min moster har extranycklar.

Jag har funderat på sätta upp en lapp på dörren, men så är jag lite osäker på vad det är värt egentligen? Bryr sig t.ex. brandkåren över huvud taget om att se efter ev. djur vid brand (efter att människorna är konstaterat utom fara, förstås)? Om de inte bara råkar stöta på ett liksom?

Jag har funderat på sätta upp en lapp på dörren, men så är jag lite osäker på vad det är värt egentligen? Bryr sig t.ex. brandkåren över huvud taget om att se efter ev. djur vid brand (efter att människorna är konstaterat utom fara, förstås)? Om de inte bara råkar stöta på ett liksom?
Ja de bryr sig. :) Har frågat en brandman själv när jag hade katt och sett flera på nätet som fått samma svar. De vill självklart försöka rädda husdjur om de kan och uppskattar skyltar som berättar vad de ska leta efter. Det blir förstås jobbigare för dem om exempelvis en granne berättar att det finns katter men inte hur många, eller om de bara stöter på en katt och undrar om det finns fler. Står det då på dörren att det bara är en behöver de inte våndas eller slösa tid på att leta mer.

Jag har ingen lapp pa dorren, men tror att en galet skallande Malle och en Rottis (rottis nummer tva skaller inte ... och nar hon handelsevis gor det later hon som en ekorre sa henne blir ingen radd for :grin:) forhindrar att folk gar in annat an i absoluta nodfall ... och da har vi en K9 polis mitt emot pa andra sidan vandplan som ser till att mina hundar tas om hand om det ar nod situation och de ar ensamna hemma. (vilket kanske hander ett par timmar tva tre ganger i manaden)
VI har dock tillgang till stora skogsmarker langre ut vid kusten och dar satter jag upp skyltar nar vi ar dar ... Bilder pa alla tre hundarna och STOR text att "Vi ar losa har pa VAR mark, RING XXXXXX innan du gar in sa vi kan bli kopplade da vi inte gillar framlingar pa var mark" :p

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 304
Senast: movi
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
627
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama