hur reagerar du ?

Sv: hur reagerar du ?

Jag berömmer vid varje inkallning, hon är heller inte så gammal än. Hon kan få en godis, eller sin boll, eller kamp om hon redan har bollen, eller en smekning i mungipan eller ett snällt ord.
Kan tillägga att jag hade gjort likadant i den åldern!:)

Okej.
För min tik kan göra så ibland, antar för att mitt kroppsspråk blir hotande när jag går mot henne när hon inte kom på första inkallningen, men då är det alltså bra att göra om inkallningen så den blir rätt ?

Ja så gör jag iaf, det funkar jättebra!

Det låter jätte smart att göra en korrekt inkallning efter den misslyckade, spec eftersom att min hund inte är vuxen ännu.
Tack för tipsen :)

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 278
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 113
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10