Hur räkna?

Sv: Hur räkna?

Hmm, använde deras graviditetsuträknare, och då fanns där en länk där det stod läs mer om din graviditet i v.6. Men när man tryckte på länken kom man till graviditetsvecka 5. Nu blev jag ännu mer förvirrad!

Senast ändrad:

Precis, du har gått 6 fulla veckor och befinner dig i vecka 7 :)

Du är i vecka 6+2 om du har 28 dagar mellan din mens .

Senast ändrad:

Ok! Men vilken vecka ska jag läsa på? När jag vill läsa om utvecklingen och så? Ska jag läsa på vecka 6 eller 7 då?

Haha lite förvirrad!

Tillägg:
Och ju mer jag kollar runt ju mer förvirrad blir jag!
Jag har matat in exakt samma uppgifter på tre sidor

niomanader.se menar att jag är har gått 6 fulla veckor + 1 dag, och att jag är i 7:e veckan. Den länkar till att läsa mer om v.7

Familjeliv.se menar att jag har gått 6 fulla veckor + 1 dag och att jag är i 7:e veckan.

Growingpeople menar att jag har gått 6 fulla veckor + 2 dagar och att jag är i 7:e veckan. Den länkar till att läsa mer om v.6

Senast ändrad:

Det beror på hur dom räknar :)

Jag gick efter Familjelivs gravräknare tills dess att jag varit på första vul:et i v.7

Läs på v.7 för du är i vecka 7, vecka 6 har du redan passerat :)

Välj en sida och följ din graviditet där. Jag använde familjeliv med Rasmus och även med lillsyskonet i magen. Där står ju även veckorna och mellan vilka datum man är i just den veckan.

Vi är många som är riktigt lika nu i graviditeterna :D Jag ligger 5 dagar före dig :)

Sen brukar BM räkna på ett annat sätt. När min bm sa att jag var i v.18 var jag enligt familjeliv i v.19.

BM räknade: v.18+3 = v.18
Familjeliv: v.18+3 = v.19

Ja, jag ska nog följa familjeliv den sidan kikar jag på ändå varje dag!

Ja det är roligt att vi ligger så lika, kul att "jämföra" med någon annan!

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 735
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Tjatter Varje år kring sommaren börjar samma diskussion på de internationella storföretagen, svenskar är ju aldrig anträffbara!! Det är ju minst...
36 37 38
Svar
746
· Visningar
28 716
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar