Hur orkar ni...

Förstår det inte heller. :crazy:

Vid varje ridtur måste jag rida förbi en kennel med Bison Frisé eller vad dom små vita sakerna heter. :devil:
Och vi blir alltid utskällda av 2-8 små STORMSKÄLLANDE ettriga hundar. Fy faan vad irriterande dom är :mad:

Som tur är så är inte pållan min hundrädd :)
Å jag då... stod förut i ett stall där vi ibland red förbi en hundgård med såna där slädhundar .... å de bara VRÅLskällde jäääämt - skitirriterande!!

*suck* :crazy:

För att sluta ironisera. Det finns bra och det finns dåliga hundägare. Sen finns det mer eller mindre skälliga raser. Vissa dåliga hundägare väljer en skällig ras, kanske ibland just liten, eftersom man inte "behöver" fostra dem lika mycket (Ja, alltså, TROR de själva i alla fall. Om de blir bitiga kan man alltid sparka iväg dem, om de drar i kopplet är det fortfarande ingen större vikt). Den dåliga hundägare som väljer en stor ras och är tillräckligt usel får troligen hunden fråntagen (pga farlighet för andra) tidigare än den som väljer en liten ras. Kort sagt: VISSA människor (=dåliga hundägare) tror att små hundar inte behöver vara väluppfostrade. Medan bra hundägare (av både stor och liten ras) får en väl fostrad och som regel mindre skällig hund.

Mina terriers skäller aldrig ute.(utom när de leker med pinnar/bollar) däremot ifall de sitter i bilen och andra hundar leker utanför. Yla däremot är min hane bra på... han drar med tiken oxå, detta när de sitter i bilen.

Annars tycker jag att större hundar skäller mycket, grannens schäfer t ex.

Jag tycker att det är jobbigt när mina små skäller. Men det är omöjligt att få tyst på den när de slåss om en pinne. De är avlade att skälla en gång i tiden, men som tur är så är de ganska tysta annars.

Tror som många andra här att det är mer fel på ägarna än på hundarna. Har träffat på hur många som helst som lyfter upp och tycker synd om sina "stackars små hundar" när jag kommer förbi med min "stora hemska Boxer".

Fast det värsta exemplet jag varit med om är nog en kille som på fullaste allvar TRÄNADE sin Chihuahua att skälla på större hundar. Jag hade då en blandis med Golden/Labbe/GD, dvs en hööög labbe med lite mer lurv på än normalt, och just när vi får förbi den stormskällande lillkillen så hör man ägaren... "kom igen då.. vad tycker vi om stora, fula hundar?... grrrrrrr" och så hunden som morrar och skäller och så fick den beröm. :eek: :mad:

Funderade starkt på att släppa min "stora fula hund" då för att se om den kunde tänka sig "vips på snöret" på menyn just den dan... :devil: Men sen är det ju det där med att det inte är hundens fel att ägaren är idiot.... :smirk:

/JES

Men det är omöjligt att få tyst på den när de slåss om en pinne.
Ja men det är ju i lek :)Det stör mig inte det minsta.
Det är det obefogade skällandet jag stör mig på. :crazy:
Det gäller ju då igentligen inte bar de små bjäbbmonstren utan även andra hundar.
Jag har själv haft en hund som skällde mer än hon borde.Och det var en vuxen hund.Och jag gjorde helt enkelt som någon annan skrev.lärde henne skälla på komando.Och i det kom oxå att vara tyst på komando..Funkade väldigt bra :)

Mina föräldrar bor bredvid en pudelkennel. Bjäbb, bjäbb, bjäbb, bjäbb, bjäbb, bjäbb, bjäbb! Jag kommer aldrig, aldrig, aldrig i hela mitt liv att skaffa en pudel.

Jag har inget emot enstaka skällande hundar, men när det rör sig om hela flockar, ja då är det inte lika roligt längre. Speciellt när ägarna aldrig bryr sig, utan hundarna får skälla timme efter timme. :mad:

mmm vi blir dagligen utskällda av grannars tibbar, taxar och diverse andra små hundar. det stör mig egentligen inte alls att de skäller, däremot blir jag vansinnig på ägarna som lämnar sina hyperenergiskt skällande små djur i trädgården så att de kan skälla på allt och alla. de gitter inte ens sätta upp ett täckande staket så att hundarna inte kan se varandra. *suck*

*låna knapp*
våra grannar har kennel med shit-zu (stavning?) och de är aldrig tysta, skäller dag som natt, både i hundgården, inne och på promenad på ALLT! Fattar inte hur ägarna orkar lyssna på det hela tiden...
haha, tanten som har hundarna ringde och polisanmälde oss för att ha en stor farlig schäfer lössläppt, som var nära på att hoppa på hennes hundar på promenad :D Sanningen var bara den att " den stora farliga schäfern" var en liten valp på 14 veckor som sprang ut från trädgården när vi var ute med den och blev nyfiken på hennes hundar, men han hann aldrig fram till dem. :smirk: Så när polisen ringde oss så berättade vi hur det låg till och de bara skrattade :D

:idea:Ha! Nu har jag kommit på nått smart. :devil: Man lånar helt enkelt hem en hel kennel och ger igen med samma mynt. Och då helst en ras som gillar att yla HELA nätter igenom. :devil:

Min granne har en liten sak, vet inte vad det är för någon ras.

Men han skäller ta mej fan HELA TIDEN!! :crazy:
Han kan inte höra ett ljud utan att dra igång. Han skäller t.o.m när vi duschar inne i våran lägenhet. Man kan inte göra NÅGOT!

i förra stallet så hade grannarna där en Tax, som skälde så fort det var någon som visade sig på stallgården. och denna tax bodde ändå en bit bort. Sorgligt att den hade så perfect utsikt över stallbacken. :crazy:

Bra att veta iof om man skulle få objudna gäster i stallet, men den behövde ju inte skälla sig hes 24/7.. :crazy:

Jag brukar passa ett par kompisars finska lapphund någon gång i veckan. Den vovven ger nästan inte ifrån sig ett knyst.
Han kan ge ifrån sig ett litet skall när han blir rädd för min katt eller något annat otäckt. Men det är bara ett skall. Vid lek med andra hundar kan han också skälla ett par skall sådär. När han vallar skäller han däremot som han ska.
Jag har fått förklarat för mig att vallhundar i regel är skälliga av sig (rätta mig om det är fel), men den här hunden är verkligen jättetyst.
Jag följde med husse och matte till en lapphundsutställning en gång och det var ett jäkla liv på alla hundar - utom denna.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 132
Senast: Nota
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 025
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
976
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka