Hur orka ha häst inhyrd hos annan?

Sv: Hur orka ha häst inhyrd hos annan?

Har läst igenom tråden och sett att du redan bestämt dig för lösdrift hos en vän.

Men jag måste få ställa frågan: Tror du hyresvärden du pratade med inte har någon respekt för andra människor? Bara för hon/han vill veta vem du är så betyder det inte att de kommer att varje dag gå och fråga hur du haft det på jobbet eller hur långt du kommer att rida. Klart hon/han kommer förstå att lämna dig ensam. Bjuder du däremot in till konversation kanske du har sällskap i stallet ibland. ;)

Människor är väldigt bra på att uttrycka sig och även läsa av andras uttryck. Särskilt hästmänniskor som inte bara talar sitt eget kroppspråk, utan även hästars. Jag tror du får vara ifred vart du än vänder dig bara du visar att du helst umgås ensam med hästen, såvida det nu inte skulle vara en socialt handikappad som äger stallet. Men det betyder ju inte att du inte måste visa en god ton när du stöter på hyresvärden, för det hör ju till respekt.

Finns inga regler på din väns lösdrift?
Och angående medryttare, hur ska du "orka" hålla dig med en sån? Du lär ju inte bara skicka dit en främling att rida din häst, utan en presentation och några gånger tillsammans i stallet vore väl på sin plats? Sen lär ni ju ha kontakt nu och då för att hålla koll på att det går åt rätt håll? Medryttaren uppskattar säkert om du är "social och tillgiven" som du så fint beskriver det. :)
 
Sv: Hur orka ha häst inhyrd hos annan?

Kl
Jag tycker man svarat på sin egen fråga utifrån trådens rubrik . Orkar man inte med andra människor bör man undvika att stå inackorderad .
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 105
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
983
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 062
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp