Smurfoff

Trådstartare
Jag har en 4 årig minishettis som är ganska smäcker i typen. jag har nyss kört in han och han trivs verkligen att dra vagnen. men han har ingen kondis. vi har endast kört han 2 gånger, små runder. han är pigg och framåt och jag låter honom välja tempot. Hur ofta kan jag köra han ? har ni några tips på hur jag bygger upp hans muskler och kondis? han är ca: 88 cm hög. hur mycket orkar han dra? jag är själv när jag kör han. jag väger ca: 65 kg och vagnen är ganska lätt att dra. (cyckelhjul) där finns också en svängel på vagnen. vet ni någon som säljer draglinor?

Sv: Hur Ofta?

Ja dig och vagnen orkar han ju säkert! Jag tror du märker på hästen när han tycker det blir tungt...för att få upp kondisen kan du göra kanske varannan dag + att han får gå ute den tid han inte körs. Draglinor kan du fixa själv med rep och karbinhakar i ändarna!

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 928
Senast: linnsan
·
Hoppning Hej! Jag har ett 11:årigt (05:a) D-ponny sto med min mamma. Svensk Ridponny, efter Artist 765. Jag är jättenöjd med hästen, även om vi...
Svar
5
· Visningar
1 911
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 929
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?