Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Inte så ofta. Max en gång i veckan.
Annars mest gymnastikhoppning. Studs-övningar mm
Hoppar mycket sparsamt på höjden. Det är ju relativt, hur högt man väljer att hoppa och hur ofta, beroende på hästens nivå och ålder, samt egen nivå. Men vi som tävlar på höjder över 1.50, hoppar sällan hinder över 1.30 när vi tränar. Dessutom tränar vi inte mer än max en gång i veckan när det gäller mera omfattande hoppträningar som te.x landslagsträningar...
ca 1 gång i veckan. nu i helgen har jag ridit kurs så de e de ju lite skillnad!
vad man gör på träningen beror ju på hur mkt tävlingar det är just då osv. men nu under vintern är det mest gymnastik som studs!
Har en valack född -01. Just hoppas han bara en gång varannan vecka för instruktör, framåt våren när paddocken här hemma är fin blir det lite gymnastikhoppning och markarbete med bommar nån gång i veckan också.
Har inte kommit igång med hoppningen riktigt än, men hade tänkt att köra hoppträning för tränare varannan vecka och dressyr varannan. Vi får se hur det blir vad som det behövs mest av! Då hästen är ny, men hoppar jag hemma blir det låga höjder och skuttar lite för skojs skull mest, för omväxlingskull!
Min häst är en sådan som bör ridas i ridhus runt 3 gånger i veckan, 1 dressyr, 1 markarbete, 1 hoppning. Dreessyren är enkel att rida hemma och ute i skogen samt bomar ute på fälten, men just hoppningen så krväs det nu ett ridhus. så runt ah -3 gånger i veackan,
Ca 1 gång i veckan. Är det mycket tävlingar tränar jag inte varje vecka. På somaren försöker vi träna en del terräng oxå så då tar vi det lite lugnare med den vanliga hoppträningen.
Mina tävlingshästar har haft hoppvila sen sista tävlingen i dec. Börjar jobba lite bommar med de nu, men när de är igång tränar de för tränare varannan vecka, hoppar aldrig själv med de, enbart markarbete vilket jag gör varje dag jag rider
Vi hoppar mkt! Ridningen mâste fungera pâ och framför allt mellan hindrena, sitter man bara och markarbetar är det lätt att "lura" sig själv. Däremot är det sällan frâga om höjder i just den sortens träning
har inte egen häst men hoppar med kompisens ponny.. hon hoppar hästen när jag är med och medisen ska väl börja träna mer på bommar och hinder också..
men det brukar bli hoppning 1 gång i veckan.. och jag tjatar på dom om bomarbete..
Tränar för tränare en gång i veckan det brukar bli hoppning varannan gång. Brukar inte hoppa bana så jätte ofta utan tränar oftast på enkla hinder och kombinationer, bommar på marken och andra gymnastiska övningar som stuts m.m
Har ett 11 årigt sto som hittills gått 140 klasser(förhoppningsvis ska gå högre)
Just nu sätter vi igång, inte börjat hoppa högre hinder ännu utan styrketränar 2 ggr i veckan. Mycket studsar och korta avstånd så att hon får hoppa upp sig och bygga upp bakdelen inför tävlinssäsongen.
Hoppar upp henne lite innan första tävlingen bara, annars har hon för det mesta höjden i kroppen och behöver inte hoppa så högt.
Under tävlingssäsong hoppar jag enstaka ggr beroende på hur tätt tävlingarna är och om det är något specifikt jag behöver träna på.
tränar för tränare en gång /v om det inte har vart o är mkt tävlingar och det har gått bra.
däremot kör jag mkt bomarbete och jobb på små hinder ca 50-60cm 1-2ggr/v.
för det tar dom itne skada av o "hoppa"
Hundavel & Ras Känns som som är ganska hetsiga och högenergiska för ett litet barn, inte sällan dom vrålar rätt bra på andra hundar om dom inte fostras...
Foder & Strö Efter att ha haft en "maghäst" i 8 år så har jag alltid gett mina hästar stöpta linfrö från oktober till april/maj. Peppar peppar så har...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.