Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

Sv: Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

Jag har hemskt svårt att ta mig till duschen men det är å andra sidan lika svårt att ta mig därifrån :D

Äntligen någon som jag :D

Alltid innan jobbet om jag jobbar dag, å sen kvällen efter stallet...

Ibland innan stallet sen efter stallet å sen även efter jobbet...

Tvättar håret efter stallbesök om jag ska träffa folk/jobba... annars "spar" jag på håret om jag ändå bara ska vara hemma själv.
Har egen häst som jag är hos minst 6 dagar/v.

Jag ÄLSKAR att duscha å står å vrider upp varmare å varmare vatten (den efter mig bränner sig oftast hehe)...

Sen ser jag ut som om jag har ormskinn för det är så torrt... hittade någon "Nivea Oil" som är grym dock!

Varje morgon men håret två ggr per vecka och på kvällen för det är långt och tjockt så det måste fixas med ordentligt med inpackningar å sånt tar det på bra TV-kvällar så man kan titta på tv medan hårinpackningen verkar

*kl*

Instämmer med flera, det är så tråkigt! Inte för att jag gillar att vara sunkig dock :o det är ju skönt efteråt men att ta sig dit är uppförsbacke :p

Jag duschar varje dag. I normala fall duschar jag varje morgon för att få upp kroppsvärmen till normal och vakna till.
Inte helt sällan duschar jag även på kvällen iom att jag jobbat med hästar hela dagarna och dels svettats, blivit antingen lerig eller dammig och den här årstiden också fryser otroligt mycket och då snabbast blir varm i duschen. Kan inte sova om jag fryser.

För mig med smärtproblematik är varmvatten och långa duschar ibland det som gör att jag orkar.

:bow:

Har alltid trott jag varit ensam om att känna så :p

Jag duschar 3-4 gånger i veckan "för att jag måste". Hatar att duscha! Duschar jag oftare så flippar min hy och håret, det går bara inte.

När jag bodde i lägenhet duschade jag i princip varje kväll. Skönt att få upp värmen.
Nu när jag bor i hus blir det några gånger i veckan. Har dessutom blivit vattensnål och vill förbruka så lite vatten som möjligt.

Varje dag! Ibland så hoppar jag kanske över en dag om jag inte har gjort något eller är så sjuk att jag inte orkar ta mig in i duschen men annars blir det dagligen :)

Jag har hemskt svårt att ta mig till duschen men det är å andra sidan lika svårt att ta mig därifrån :D

Men åh! Precis så är jag också. :)

F ö duschar jag nästan varje dag, mest för att jag har häst i halmstall.

Går hem till mamma varannan dag och duschar (min lägenhet är iskall så man blir en isbit :( ) annars brukar jag duscha dagligen.

Varje dag, tycker om att vakna med en dusch, jag tränar mellan 3-4 ggr i veckan och det blir ofta ett skumbad extra "bara för att" då och då pga kylan! :)

Nu när jag inte har hästen behöver jag inte duscha håret varje dag pga hästlukt men tycker att det är skönare att duscha om man får duscha håret också! :o:p Så jobbigt att sätta upp håret och så blir man ändå blöt i halva nackhåret! :meh:;)

Givetvis duschar jag även håret de dagar jag tränar! (bara så att alla vet :D)

Kl

Duschar i princip aldrig däremot gärna riktigt varma långa bad. Gärna med någon tidning och något gott att äta. Brukar hinnas med kanske 2-3 ggr veckan.

Om jag ska vara ute bland folk duschar jag varje eller varannan dag. Om jag mest går hemma händer det att jag duschar var tredje dag, men då har jag börjat känna mig rätt sunkig framförallt i håret.

*kl*
Jag tycker det är jobbigt att duscha. Klart överskattat. Men tyvärr lider jag av fett hår och svettas ganska mycket under armar.
Så jag duschar nog ca 2-3 ggr/vecka och tvättar kanske hår och under armar (ställer mig över karet och tvättar) ytterligare 2-3 ggr.

*kl
Försöker duscha varje dag. Är oftast både skitig o svettig när jag kommer hem efter jobbet. Tvättar dock inte håret oftare än max varannan dag. O ibland kan det bli lite väl intensivt med jobb att jag inte besöker duschen på ett par dagar.

Hatar o blöta håret, särskilt när det är kallt. Är både långt o tjockt o tar hundra år innan det torkar.

Jag älskar att duscha! Speciellt varmt på vintern!
Duschar varje dag.. annars känner jag mig inte fräsch..gillar inte att känna mig svettig..
På sommaren kan det bli två ggr per dag.. då jag annars flyter bort..
Men intressant att vissa tycker det är jobbigt..för mig är det ofta en skön kvällsaktivitet

Senast ändrad:

Nu när jag läst igenom de flesta svar så kommer ni nog tycka att jag är jätteäcklig
Jag har de senaste veckorna mått skit och inte ens orkat ta mig till duschen, den första gången jag duschade efter kaoset började var två veckor. Därefter gick det en vecka. Nu ska väl detta inte rekommenderas, men vad min hud och mitt hår har mått så mycket bättre. Jag har inte tvättat håret med schampo på säkert över en månad, utan använder torrschampo och bara sköljer ur med vatten när jag väl har duschat. Kanske fortsätter så här när jag orkar mig ut i livet igen. Just nu ligger jag bara på soffan och behöver inte vara så ren
Men som sagt, att minska på duschandet gjorde att mina eksem på armarna försvann och håret är inte alls lika slitet längre.

Nu när jag läst igenom de flesta svar så kommer ni nog tycka att jag är jätteäcklig
Jag har de senaste veckorna mått skit och inte ens orkat ta mig till duschen, den första gången jag duschade efter kaoset började var två veckor. Därefter gick det en vecka. Nu ska väl detta inte rekommenderas, men vad min hud och mitt hår har mått så mycket bättre. Jag har inte tvättat håret med schampo på säkert över en månad, utan använder torrschampo och bara sköljer ur med vatten när jag väl har duschat. Kanske fortsätter så här när jag orkar mig ut i livet igen. Just nu ligger jag bara på soffan och behöver inte vara så ren
Men som sagt, att minska på duschandet gjorde att mina eksem på armarna försvann och håret är inte alls lika slitet längre.

Äsch vad gör det om man är lite äcklig då? Det är ju super att dina exem och håret blivit bättre! :)
Låter ju dessutom som att du har en tuff period i livet och då måste man ju prioritera vad orken ska gå till.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 586
Senast: Mineur
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 818
Senast: Blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama