Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

Sv: Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

Varje kväll.

Bor i lägenhet, men vi kan i stort sett duscha dygnet runt om vi nu skulle få för oss det. Vi hör inte varandras duschar.

Duschar varje kväll, tycker inte om att gå och lägga mig i sängen och känna mig klibbig eller skitig. Ibland duschar jag lite tidigare under dagen pga. träning, men då skippar jag kvällsduschen.

Tvättar håret var tredje dag ungefär, blöter inte håret de andra dagarna.

Det beror på. Jag tränar ganska mycket och duschar självklart efter varje träningspass. Men har jag inte tränat och inte blivit svettig eller smutsig av något annat så duschar jag inte. Men generellt varje-varannan dag, håret tvättas varannan-var tredje dag.

*KL*
Jag har kort hår som snällt fogar sig efter hur jag legat på natten.
Samma här.
Jag kammar det blött och så får det torka medans jag äter frukost.

Duschar gör jag 2-3 ggr/vecka vintertid då jag blir alldeles för torr i huden annars. Det kliar och känns som om huden ska spricka. Gick till läkare förra vintern pga utslag som visade sig härröra från alldeles för torr hud. Duscha mindre, sa han.
Inte roligt men vad gör man. Har recept på bra "smorsel" i alla fall.
Sommartid oftare.

Varje morgon. Skulle inte känna mig bekväm att vara med folk annars!

Visst hinner man bli smutsig. Duschar varje kväll och håret tvättas ca två ggr/vecka. Jag nästan stinker efter en arbetsdag ;), fast jag byter jacka och byxor innan jag byter stall. känner iofs inte det själv men hört av kontorsfolk och min mamma. Bastar ca varannan vecka.

Knapp

Jag duschar varannan dag, ska jag bara vara hemma och drälla kan det bli var tredje också.

Jag är en fryslort på vintern = långa, skållvarma duschar varje kväll, och sen på sommaren blir jag för varm = svala duschar.

Men ändå inte varje dag, helt enkelt för att jag inte orkar. Mitt hår och min hud är av det torrare slaget så de mår ändå bra av att inte duscha varje dag. Jag kan inte ta en snabb dusch och sen klä på mig, jag måste smörja in mig ordentligt och låta det sjunka in, så det tar sin lilla stund.

Det ar faktiskt nagot jag funderat pa redan innan traden i fraga appropa uttalanden om grannar som stor och kyla och att man inte "hinner bli smutsig" fran en kompis i Sverige. Hur ofta duschar ni?

Skulle jag duscha varje dag på vintern så skulle min hud göra slut och byta kropp. Atopisk dermatit, torr luft och vatten är ingen bra kombination.

Jag duschar ca varannan dag (efter träning) när jag är ensam och oftare när jag inte är ensam :D

(vilket är för ofta egentligen)

Senast ändrad:

Nu när det är så kallt och jag bara är hemma och är föräldraledig då blir det inte riktigt varje dag då jag har så känslig hud.

Duschar varje kväll, men tvättar håret två gånger i veckan. Luggen tvättar jag lite oftare.

Tidigare duschade jag två gånger om dagen, och tvättade håret varje morgon. Allt annat kändes äckligt. Men då man ser hur bra huden och håret (och hårfärgen...) mår av att tvättas mer sällan så undrar jag varför jag inte slutade duscha så ofta redan tidigare.

När jag läser den här tråden känner jag mig nästan äcklig (nä, jag anser att renlighetshysterin gått väl långt)!

Duschar sällan mer än 1-2 ggr/v men jag tvättar mig grundligt varje dag. Håret tvättas ytterst sällan mer än 1 gg/v.

Beror på. På stall- och varjedagtränings-tiden bortåt 3 ggr/dag. Förgörande för håret.

Nu kan jobbet vara skitigt, då blir det självklart dusch. Annars 3-4 ggr/vecka, men som sagt: beroende på vad jag gör. Har dock ingen noja att behöva lukta nyduschat konstant, det räcker med att inte lukta (hemmet behöver inte dofta Ajax konstant, men det får inte lukta skitigt. Däremellan finns en rätt vid gråzon).

Beror ju på vad man gör om dagarna eller hur =).

Av mitt arbete blir jag inte ett dugg äcklig så jag skulle behöva duscha (kontors jobb), men jag tränar oftast varje vardag och då blir jag svettig och det kräver dusch.

Veckor när jag bara jobbar så duschar jag mer sällan.

Sedan kan det ju också vara så att jag är nyduschad, tränar och blir svettig, men behöver inte mer än att gå in under vattenstrålen och duscha av mig svetten för att vara fräsch igen.

Jag duschar varje morgon såvida jag inte bara ska drälla hemma, då kan jag hoppa över en dag.

Mitt hår har blivit jäkligt gnälligt och jag får tvätta det varje dag nu, förr funkade varannan dag, men sedan i somras så är det varje dag som gäller. Men då duschar jag egentligen inte så noga utan tvättar bara håret och spolar av schampot från kroppen så fort jag kan. Det är för ofta för min kropp och huden är alldeles för torr nu. Svettas också mer nu än förut, vilket är konstigt för jag gör egentligen inte ens något ansträngande så jag borde svettas så mycket.

Varannan dag är annars det jag alltid duschat och gärna på kvällen någon gång.

Generellt sett duschar jag varje kväll men det kan också bli på morgonen om jag jobbar sent och är i stallet alternativt tränar på morgonen. (Och då duschar jag inte kvällen före.) Ska jag bara vara hemma och i stallet så struntar jag gärna i att duscha eftersom jag tycker att det är ruskigt tråkigt.
Håret tvättar jag ca två gånger per vecka.

Varje dag innan jag kör till jobbet.
När jag är ledig blir det kanske varannan dag, allt beroende på hur smutsig och/eller svettig jag blivit. Håret tvättar jag två-tre gånger/vecka.

Sedan kan det ju också vara så att jag är nyduschad, tränar och blir svettig, men behöver inte mer än att gå in under vattenstrålen och duscha av mig svetten för att vara fräsch igen.

Absolut, alla duschar behöver ju inte vara i flera minuter och innehålla kroppsskrubb :).

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 586
Senast: Mineur
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 818
Senast: Blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama