Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

Sv: Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

Duschar varje dag men tvättar håret ca 2 gånger i veckan.

Jag duschar sällan för jag gillar inte att duscha men tar ett härligt långt och varmt bad ca 3 ggr per vecka, dessutom tvättar jag av mig ordentligt med fuktig tvättlapp om morgonen. ( Det som i vår familj populärt går under namnet kattatvätt...:D).

Sen tillkommer förstås bad när det är befogat. som tex den gången en vinter när jag halkade på brädan upp till gödsestacken- och landade på RYGGEN i ca 20 cm iskallt gödselvatten... ARGH..:yuck:. det var bara att RUSA in och hoppa rakt ner i ett bad...

Eller som när man har gjort utmocking av nån permanentbädd eller dylikt. För då förvandlas man ju rätt omgående till den berömde "El Stinko".

ca 2-3 ggr i veckan i normalfall och när det uppstår akut behov efter motion, sjukdom eller arbete.

Jag duschar varje gång jag kommer hem från jobbet och varje gång jag tränat. Försöker få en duschfri dag i veckan men oftast blir det varje dag. Tvättar dock inte håret med schampo varje gång, varannan gång masserar jag hårbottnen med enbart vatten och använder bara balsam.

Och jag duschar efter 22 varje gång jag jobbat kväll (kanske 1-2 gånger i veckan) utan att någonsin ha fått klagomål. Ibland duschar jag även kl 2-3 på natten om jag kommer hem från en utekväll. Förstår inte hur det kan störa så mycket att någon duschar, jag bor ändå i ett lyhört hus :p.

När jag läser den här tråden känner jag mig nästan äcklig (nä, jag anser att renlighetshysterin gått väl långt)!

Duschar sällan mer än 1-2 ggr/v men jag tvättar mig grundligt varje dag. Håret tvättas ytterst sällan mer än 1 gg/v.

För det är verkligen en renlighetshysteri att visa ens parterna (och även andra) så pass mycket respekt att man duschar bort alla allergener från sig. Verkligen superhysteriskt:meh:...

Jag duschar väl inte speciellt ofta. 2-3 ggr i veckan.
Alltid innan vi ska ha besök och skulle jag inte känna mig fräsch och min man vill ha sex så föreslår jag en dusch tillsammans innan. Samma om jag själv vill ha sex, såklart, men jag brukar fräscha upp mig innan sexet kommer på tal.

Har jag tränat så duschar jag alltid efteråt, om det nu inte bara var 15 min på crosstrainern. Det är ju som att ta en rask promenad bara.

Jag har häst men stinker aldrig stall när jag varit där. Mina stallkläder tvättas ofta och jag har alltid mössa på mig så håret blir inte smutsigt. Till den grad att stallägaren sa förra veckan att vad fint jag färgat håret när jag tog av mössan. Det var ju bara i mitten på oktober jag gjorde det..

När jag jobbade så duschade jag 5 ggr i veckan men nu går jag bara hemma och är dessutom deprimerad så jag bryr mig helt enkelt inte så länge jag inte är smutsig.
Skulle jag duscha varje dag skulle min hy mörda mig. Har eksem i hårbotten så ska inte tvätta håret mer än nödvändigt.
På sommaren duschar jag oftare än på vintern.

Senast ändrad:

Duschar som regel tre dagar per vecka.
Att duscha oftare förstör huden och ger mer eksem (för dem av oss som har sådana problem). Ibland oftare, någon enstaka gång två ggr per vecka.

Bor i egen stuga så skälet är inte att undvika klagomål från grannar...

Jag har hyperthyroidism och Atopic dermatitis och har inga problem att duscha varje dag. Om det ar over 30*C pa dagarna och man ar utomhus har man inga val da man svettas och blir "acklig" annars. I de perioder jag levt i okenklimat, som ar det varsta for huden, har jag avslutat duschen med att smorja in mig i barnolja och mycket snabbt duschat bort overflodet ... sedan smorjer jag med (da i oknen behovdes ibland medicinerade preparat) lotion som vanligt. Faktum ar att huden mar battre nar jag foljer den regimen an om jag av nagon anleding inte kan duscha varje dag.;)

KL

..det där med håret.

Jag har kort hår som snällt fogar sig efter hur jag legat på natten. Alltså blöter jag det i duschen varje morgon för att inte skrämma folk ;)

använder inte schampo varje dag ,men alltid lite balsam för att få håret att foga sig.

Yep, jag med. Sa vanligen duschar jag tva ganger om dagen, eller egentligen later jag ofta bara vattnent rinna over kroppen medan jag tvalar in konsdelar och under armarna, men bloter bara haret pa morgonen.

KL

Kanske också ska tillägga att även om jag duschar varje dag så använder jag faktiskt aldrig någon tvål på kroppen. Tycker inte att det behövs. Antar att duschandet är lite mindre uttorkande då..

samma har ... schampo rinner over kroppen och tval pa vissa strategiska platser racker nar man dushar sa ofta. Det ar klart pa fem minuter, mindre an tio minuter med insmorjning efterat och den tiden ar det verkligen vart med tanke pa hur frash man kanner sig efterat.:)

Och jag duschar efter 22 varje gång jag jobbat kväll (kanske 1-2 gånger i veckan) utan att någonsin ha fått klagomål. Ibland duschar jag även kl 2-3 på natten om jag kommer hem från en utekväll. Förstår inte hur det kan störa så mycket att någon duschar, jag bor ändå i ett lyhört hus :p.
Detta glömde jag helt. Jag bor också i lägenhet och har dessutom jobbat på krogen i många år. Kommit hem mellan kl 3-5 på morgonen och alltid duschat efter att jag jobbat eftersom man tar i så många människor att man känner sig rätt så äckligt ifall man inte duschar när man kommer hem.

Ingen har någonsin klagat på att det låter.

Hjälper inte så mycket när man har djuren i bostaden... Min mamma får astma av att prata i telefon med mig :rofl:

Tvättar kläderna ofta. Även ytterjackor, jobbjackan typ en gång i veckan, den blir skitig på jobbet också.

Minst en gång om dagen. Däremot använder jag inte tvål varje gång och tvättar håret varannan dag. Har försökt tvätta håret mer sällan men det fungerar inte.
Jag älskar verkligen varmt vatten. Det är ljuvligt. Få saker är så njutningsfullt för mig som varmt vatten. Vore jag tillräckligt rik skulle jag bygga en bubbelpool med tv,dator, vattenkokare och kylskåp inom räckhåll och så skulle jag tillbringa all tid i hemmet i poolen..

<snip>
Jag älskar verkligen varmt vatten. Det är ljuvligt. Få saker är så njutningsfullt för mig som varmt vatten. Vore jag tillräckligt rik skulle jag bygga en bubbelpool med tv,dator, vattenkokare och kylskåp inom räckhåll och så skulle jag tillbringa all tid i hemmet i poolen..

Sadan ar maken och yngste sonen. Jag brukar saga att dusch och bad ar deras "snutte filt". Oavsett vad som hander i livet ar svaret alltid att ta ett bad eller dusch. Nagot hemskt hander ... ta en dusch! Gor illa sig? ... ta en dusch ... Har trakigt ... ta en dusch. Vinner pa lotto ... ta en dusch!:D

Jag älskar verkligen varmt vatten. Det är ljuvligt. Få saker är så njutningsfullt för mig som varmt vatten.

Jag med :)!! Älskar att krypa ner i ett hett bad med en bok eller tidning... Och så behöver jag morgonduschen för att värma upp kroppen och VAKNA!

Egentligen kombinerar jag bad/dusch. Jag duschar sittandes i badkaret med proppen i. Så det går faktiskt åt relativt lite vatten. Mindre än ett riktigt bad,ungefär som ett par minuters dusch.

Hjälper inte så mycket när man har djuren i bostaden... Min mamma får astma av att prata i telefon med mig :rofl:

Tvättar kläderna ofta. Även ytterjackor, jobbjackan typ en gång i veckan, den blir skitig på jobbet också.

Självklart är det svårt att hålla sig själv och hemmet allergivänligt när man har inomhusdjur och/eller gård. Gör man bara sitt bästa utifrån ens situation så:)

I mitt fall är det dock väldigt enkelt att "skydda" min sambo, både häst och stallkläder bor utanför lägenheten:) Allt jag behöver göra är att hoppa i duschen innan jag börjar krama honom eller slänger mig i soffan.

Hej!

Jag duschar minst 4 dagar/vecka- när jag varit i stallet. Detta för att slippa lukten och allergenerna.

Övriga 3 dagar brukar det bli någon dag jag inte orkar/hinner duscha, men känner jag mig smutsig blir det dusch då med, fast kanske utan att blöta håret. Tvärra håret gör jag 2 ggr/vecka, mer behövs inte.

/Lavinia

Sadan ar maken och yngste sonen. Jag brukar saga att dusch och bad ar deras "snutte filt". Oavsett vad som hander i livet ar svaret alltid att ta ett bad eller dusch. Nagot hemskt hander ... ta en dusch! Gor illa sig? ... ta en dusch ... Har trakigt ... ta en dusch. Vinner pa lotto ... ta en dusch!:D

Men det är hur mysigt som helst med varmt vatten!! :D:D Jag älskar att duscha i varmt vatten. Det är verkligen njutning på hög nivå att stå där med stängda ögon och låta det rinna över kroppen! :D

Så sällan som möjligt, tycker att det är både tråkigt och jobbigt att duscha :o

:bow:

Har alltid trott jag varit ensam om att känna så :p

Jag duschar 3-4 gånger i veckan "för att jag måste". Hatar att duscha! Duschar jag oftare så flippar min hy och håret, det går bara inte.

Ni är inte ensamma! Duscha är för mig ett nödvändigt ont. (Möjligen undantaget om jag har sällskap i duschen men då är ju det primära nöjet ett annat än själva duschandet :D )

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 586
Senast: Mineur
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 818
Senast: Blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama