Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

Sv: Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

Beror ju på vad man gör om dagarna eller hur =).

Av mitt arbete blir jag inte ett dugg äcklig så jag skulle behöva duscha (kontors jobb), men jag tränar oftast varje vardag och då blir jag svettig och det kräver dusch.

Veckor när jag bara jobbar så duschar jag mer sällan.

Förvisso, men jag har ett ganska smutsigt jobb ;)

Men jag är noga med att ha håret uppsatt och byter kläderna närmast kroppen varje dag. Min kropp skulle bli totalt förstörd om jag duschade varje dag.

Duschar varje morgon (vardagar) för att vakna till och för att jag ska kunna fixa till frisyren som ser ut som "hej-kom-och-hjälp mig" efter en natts sömn :D

På helgerna duschar jag nog bara en av dagarna oftast, men ibland blir det varje dag då med.

Bor i lägenhet.

Varje morgon på vardagarna, på helgen kan jag hoppa över att duscha helt om jag bara skuffar runt för mig själv och inte direkt träffar på någon annan. Vore jag man skulle jag definitivt ha helgskägg :D.

Kl
Jag duschar efter varje arbetspass (djurskötare i svinstall) och nu när jag är mammaledig duschar jag oftast varje dag ändå efterso jag är i stallet.

KL

Jag är 54 och är extremt rädd för att så småningom hamna i kategorin "illaluktande gamling". Eftersom jag bor ensam så är min hygien vintertid beroende på om jag ska träffa folk...

Jag har mått så många människor som med stigande ålder blivit alltmer äckliga. Min svärfar var de sista åren som änkling så äcklig att det vara en pina att sitta vid samma köksbord. Hans bil luktar fortfarande - många år senare - svagt av gammal man om det är varmt...

Jag är nästan panisk med tvätt av kläderna som är närmast kroppen. jag luktar på alla plagg innan jag sätter på mig dem och skulle aldrig drömma om att ha samma stumpor två gånger. Trosor kan jag byta två gånger om jag haft dem hela dagen och ska iväg på något om kvällen.

Det brukar bli varannan dag och på helgerna då jag bara går och slappar hemma hoppar jag ofta över det. Håret tvättas vid varje dusch. Jag duschar aldrig sent på kvällen för det tar cirka 2-3 timmar för mitt hår att torka och även om jag skyndar på det genom att föna och få bort den värsta fukten så vill jag ändå ha det helt torrt innan jag lägger huvudet på kudden.

Jag duschar vanligtvis varannan dag, oftare om jag tränar eller utför en annan syssla där jag blir svettig.

De dagar jag varit i stallet eller gymmat. Blir ungefär varannan dag. Inget bra på vintern. Blir torr som fnöske trots envist insmörjande.

Jag duschar varje kväll innan jag går och lägger mig. Ogillar känslan att gå och lägga mig smutsig. Tvättar håret gör jag dock bara 2-3 ggr i veckan.

KL
Då jag tränat, ca 5 ggr/vecka. Tvättar håret ungefär varannan dag, använder torrschampo däremellan om håret blir fett.

Varje dag, och alltid på kvällen. Hatar att lägga mig smutsig. Enda undantaget är om jag är "dödssjuk" och inte orkar duscha, men då byter jag å andra sidan sängkläderna sedan.

Jag är kanske lite udda, men jag älskar den där strama känslan man får i ansiktet när man är nyduschad. Då vet man att man är ren.;) Ingen lotion här inte!:D

kl

På vintern så sällan som möjligt,oftast 2 ggr i veckan.Håret tvättar jag varje gång jag duschar.
På sommaren eller vid arbete oftare,men då får jag vara noga med att smörja in mig annars fnasar sig mitt skinn.

Jag duschar en till två gånger om dagen. Jag är dock en snabbduschare.

KL

Kanske också ska tillägga att även om jag duschar varje dag så använder jag faktiskt aldrig någon tvål på kroppen. Tycker inte att det behövs. Antar att duschandet är lite mindre uttorkande då..

Varje dag då jag har fysiskt krävande jobb som gör att man känner sig äcklig samt att jag är i stallet - vill inte lukta häst annat än där och ingen annan uppskattar den lukten heller hemma, ute på fik etc.

I undantagsfall kan jag hoppa duschningen varje dag om jag inte varit till stallet eller jobbat, men det är nog bara då..annars känner jag mig äcklig

När jag läser den här tråden känner jag mig nästan äcklig (nä, jag anser att renlighetshysterin gått väl långt)!

Duschar sällan mer än 1-2 ggr/v men jag tvättar mig grundligt varje dag. Håret tvättas ytterst sällan mer än 1 gg/v.

Här tror jag skillnaden ligger. Det är inte många som tvättar sig på annat sätt än genom dusch/bad, därav blir det ofta. Jag försöker få in rutin på att tvätta mig vid handfat istället för att duscha så ofta just för att skona huden.

Försöker att inte blöta ner mig oftare än varannan dag.

Jag tycker det är trist att duscha. Vintertid duschar jag vanligtvis var tredje dag, om jag inte ska göra/har gjort nåt speciellt. Tvättar mig under armarna emellanåt om det behövs.

Sommartid kan det gå två månader utan att jag duschar en enda gång, men då badar jag varje dag i sjön (ofta flera ggr/dag) och tvättar mig där med nåt miljövänligt schampo. Älskar den perioden! :)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 586
Senast: Mineur
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 818
Senast: Blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama