Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

Sv: Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

Vi är väldigt hysteriska med duschande. Normalt sett tycker jag inte att man behöver duscha så ofta som tydligen blivit norm. Det är ju annorlunda om man har ett skitigt jobb, något som lämnar lukt (djur etc). Eller om man har sår eller andra förutsättningar som kräver en hög hygiennivå.

Det är inte farligt att lukta människa, men allt kan ju vara med måtta. Tror att många hudproblem mår bra av att få det lite lugnt med rengöring.

Äcklig?
Nej, du gör väl vad du kan för att orka leva och då känns inte duschandet som prio ett!

knapp

Jag duschar varannan till var tredje dag. Tycker det är omständigt att bli blöt och är dessutom ganska torr i hyn.

I snitt skulle jag väl säga varannan dag, men jag försöker att undvika att tvätta håret mer än någon gång i veckan. Har haft problem med atopiska eksem och torr hårbotten typ hela mitt liv, nu är det mycket bättre än när jag var yngre men jag vet att om jag börjar duscha "för ofta" blir det värre igen.

Samma här. Mitt hår går inte att tygla utan att blöta ner det först. Då är det lika bra att duscha hela mig när jag ändå är igång!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 586
Senast: Mineur
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 818
Senast: Blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama