Jag kollar en serie där de dricker alkohol de flesta dagarna efter jobbet så jag funderade på hur vanligt det är. De dricker nåt glas vin, lite whiskey eller så, ingen fylla. Ofta ser man att folk dricker vin när de lagar mat, efter jobbet osv i filmer och serier.
Själv har jag i stort sett enbart druckit alkohol när det varit fest. Någon gång har jag druckit vin till maten om jag ätit ute, eller om det varit middagsbjudning. Jag har nog aldrig i hela mitt liv suttit ensam och druckit ett glas vin, eller en cider. Inte som jag kommer ihåg det. När jag pluggade drack jag nog 2-3 dagar i veckan de flesta veckor. Då var det allt från salongsberusning till redigt packad.
Numer dricker jag i stort sett aldrig alkohol. Dels av praktiska skäl, bor ute på landet så ska jag på tjejmiddag åker jag alltid bil. Dels p.g.a. att festandet dött ut.
Mina föräldrar dricker rätt sällan också. De kan väl dricka vin/öl till maten någon gång men det är väldigt sällan. Det är mest till kalas där också.
Frågan är då, hur ofta dricker ni alkohol? Då menas allt från en starköl/ett glas vin.