Hur och när märkte ni att ni var gravida?

Sv: Hur och när märkte ni att ni var gravida?

kl

Jag hade ingen aning om att jag var gravid.
Jag var jätte öm i ena bröstet, men trodde det var träningsverk eller kanske värre: en tumör (men kände inget).

Sen frågade sambon en dag när jag senast hade min mens, han tyckte det kändes som länge sedan... Jag funderade och hade inget bra svar, kunde vara allt från 1 till 3 månader sen sa jag (dålig koll jag vet! :o). Så då började vi misstänka graviditet och jag gjorde ett test.

Jag va nästan hundra på efter vi slutade med skydd o p piller så när ja väl skulle ha mensen i april så kom den inte då fattade jag trotts de tog tid innan de visa plus :(

Jag märkte det genom att min mens var väldigt sen, så jag tog ett grav test och då visade det sig att jag var med barn. Tog även ett test nån vecka senare och då blev det samma resultat igen :p sen beställde jag tid till bm och då kollade dom att det stämde och då blev jag överlycklig :love:

Ja jag ringde iofs med till BM för att kolla att de verkligen va sant haha..Då man verkligen fattade det

När jag var hos BM i v 13 på inskrivning gjorde hon ett test, eftersom jag fortfarande kände mig så himla ogravid, men ja det var ju också plus :laugh:
Innan det var jag rädd typ att testen visade fel och att jag hade nån dödlig sjukdom som gjorde att inte mensen kom! :rofl:

Ja, frågan står ju i rubriken :p
När, alltså hur snart efter "the do-day" förstod ni och på vilket/vilka sätt visade det sig?

Min mens hade inte kommit på 5 månader så jag tröttnade på att göra ett test varje månad. Så jag lät dagarna gå tills en kollega bad mig gå ur lackboxen för det var inte bra att jag var där. Jag undrade jag inte fick lacka det jag skulle. Hon sa att jag var gravid. Jag började skratta. Hon såg det på mina ögon för dom hade ändrat färg till ljusare. Jag åkte och gjorde ett test efter jobbet som visade att jag var gravid haha. Fick veta då att jag var i vecka 8. Fick inte vara inne i lackboxen något mer.

Mvh

Jag fick ovariellt hyperstimuleringssyndrom, alltså att jag samlade på mig en massa vätska i buken, vilket i sin tur gör att man får ont i magen, blir uppsvälld, diarré, illamående och tappar aptiten. Det är ganska ovanligt, och om det inträffar så beror det nästan alltid på att man blivit gravid.

KL
Min mens uteblev trots att jag hade "mensvärk" i flera dagar innan och fick dessutom en hållkänsla utan att ha ansträngt mig. Vet inte om det har med graviditeten att göra eller inte men har aldrig haft så förut.

Jag märkte absolut ingenting på min kropp först.

En dag när jag klev ur duschen och kollade mig i spegeln märkte jag dock att mina vårtgårdar ( ursäkta mig nu, men vilket otroligt fult ord det är ) var mycket mörkare. Kom i samma veva på att mensen var 3 dagar sen ( iof inget jätte konstigt ).

Köpte ett preg-test dagen efter och räknade med att inte vara gravid, men det var jag :D

Nu i efterhand har jag kommit på att jag var extremt trött under sista semesterveckorna, inget jag tänkte på då !

*kl*
Jag trodde att jag hade vanlig mensverk, men det var tydligen en liten Loke som hade blivit till.:)

Testade mig en dag efter att jag skulle ha fått min mens (använde Preg) och det blev ett plus.

kl

Jag hade en "dragande" känsla i magen. Hade ca två veckor kvar till mens, men jag gjorde ett test. Det var ett mycket svagt sträck som man knappt såg. Jag såg det men inte gubben ;) Väntade tre dagar och gjorde ett nytt. Då visade det positivt direkt! Jag var då i v 3.

Jag hade ingen aning om att jag var gravid men började fundera när jag tjutit som en gris varje dag i en hel vecka. Jag kan vara lite lättrörd ngn dag innan mens men det här slog alla rekord. På helgen började jag fundera och räkna dagar sen mens, och på tisdagen gjorde jag ett test som blev positivt!

Jag tyckte det var konstigt att jag fick blodtrycksfall och hade ont i magen, plus att mensen var försenad, så jag köpte ett test. Inte så att jag trodde att jag var gravid, nej herregud, det fanns nog ingen som helst risk efter alla falsklarm då jag jagat upp mig.... Vi skulle ha fest hemma på kvällen för en kompis som var på väg att flytta till Kina.
Efter någon öl tänkte jag att det var bäst att göra testet, för att få det ur världen och kunna slappna av och ha kul. In på toan, och så kissa på stickan. Medan jag väntade på resultatet både bankade det på dörren, och så ringde en kompis och undrade vart jag tagit vägen. Medan jag kvittrade att jag strax skulle komma ner så trädde ett plus fram på stickan.
Jag tänkte att jag måste ha läst fel på förpackningen, att det i själva verket var plus som betydde negativt, och att minus stod för positivt :laugh:

När jag fattade läget så greps jag av panik! Jag ringde min pojkvän som var ute med polare och satt med dem i en fullproppad bil. Han svarade mest att han inte kunde prata just då. När vi lagt på sms:ade han: "Barn i maj då? Jag är på!"

Åtta månader senare kom Alvi! :love:

*kl*

Nu är det tio(nästan elva :eek: ) år sedan och jag gjorde visserligen en abort. Men jag visste det i princip när det blev till. Kan inte förklara men det var en känsla och den stämde. Himla skumt faktiskt.

Fick ont i brösten före beräknad mens, men det släppte aldrig.
Sedan fick jag ingen mens och då förstod jag att något var lurt eftersom jag annars har så jämn mens att jag nästan kan säga på timmen när det kommer.

Testade mig och fick positivt test i vecka 5+3.
Natten till vecka 6+0 fick jag missfall.

*kl*

fick super ont i brösten och när min fd kollega kom besök och kramade mig hårt ville jag bara skrika. Efter det började jag fundera lite när jag egentligen skulle haft mens.

Gjorde test nån vecka senare.

Jag hade precis slutat med P-piller och fått konstiga blödningar ungefär vid tiden för mens. Ivanliga fall så brukade min mens vara sisådär 3 dagar men då hade den hållt på av och till en dryg vecka.

Gjorde ett test innan jag ringde till Gyn eftersom jag tänkte att " De kommer säkert be mig göra ett sådant ändå". Det visade sig att jag var gravid och nu har jag en liten Frida på 1,5 år:-)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 179
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 772
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 844
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 218
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?