Hur "obekväma" var ni 2 månader innan BF?

Lamborghini

Trådstartare
Jag blir galen!

Sitter jag för mycket blir det obekvämt, att ligga i sängen är ju ingen lek längre... Ta mig fram gåendes - jag blir omkörd av pensionärer MED rullator.

Nu sitter jag i en kontorsstol och det känns som att svanken ska gå sönder och dessutom är magen STENHÅRD (samma sak som när jag går).

Jag trodde detta skulle börja bli besvärligt om nån månad kanske... men redan? Hur kände ni i kroppen med två månader kvar innan BF?

Sv: Hur "obekväma" var ni 2 månader innan BF?

hahahahaha.... jadu jag var ju knappt i farten efter v 10 vecka 30+ låg jag nog mest i soffan för jag hade för ont för att röra mig.

hahahahaha.... jadu jag var ju knappt i farten efter v 10 vecka 30+ låg jag nog mest i soffan för jag hade för ont för att röra mig.

Å vad oskönt... Jag vill bara kunna komma hem o lägga mig i soffan, men det går inte - FÖR obekvämt!! *surar*

Min mage är också stenhård hela tiden :( Det har tagit fart de senaste dagarna.
Jag går långsammare och är flåsig, fast ännu hinner jag förbi rollatorerna. Det är obekvämt att ta sig upp från liggande i sängen, och hitta ett bekvämt ställe i soffan går bara inte. Menmen, jag har iallafall inte foglossningar eller annat ont i kroppen :banana: Fast sparkarna gör ont! Sprattel har ännu plats att ta sats och få in rejäla smällar på mamma. Och skrutten på utsidan vill bli buren hela tiden, så några kvällar har jag vaggat runt med 15 kg barn i sele på ryggen och tio kilo gravidmage framtill. Det var, uh, jobbigt!

Min mage är också stenhård hela tiden :( Det har tagit fart de senaste dagarna.
Jag går långsammare och är flåsig, fast ännu hinner jag förbi rollatorerna. Det är obekvämt att ta sig upp från liggande i sängen, och hitta ett bekvämt ställe i soffan går bara inte. Menmen, jag har iallafall inte foglossningar eller annat ont i kroppen :banana: Fast sparkarna gör ont! Sprattel har ännu plats att ta sats och få in rejäla smällar på mamma. Och skrutten på utsidan vill bli buren hela tiden, så några kvällar har jag vaggat runt med 15 kg barn i sele på ryggen och tio kilo gravidmage framtill. Det var, uh, jobbigt!

Då är jag inte ensam om att lida i alla fall :D

Jag har ingen utanför magen som vill bli buren på, känns skööönt!

Har inte heller fått någon ond spark, lite lyxigt om jag får se det så :)

Karatesparkar typ... jag har en kollega som leder barngrupper i karate. Jag tror Sprattel ska anmälas i hans grupp så fort det går, hen verkar ha talang!

Jag har visserligen vara en månad kvar (+2 dagar) men min mage är väldigt liten och nästan inte alls i vägen. Men osmidig är jag ändå, och allt är obekvämt. Idag har jag legat i en tandläkarstol i 1,5 h, det var inte alls bekvämt. Det var min kompis som pluggar till tandsköterska som hade mig som träningspatient så ibland kunde jag säga till att jag behövde sitta upp en stund. Just byta ställning känns det som att jag måste göra varannan minut, även när jag sover.

Igår när jag var ute med hundarna kände jag mig jättepigg och inte ont någonstans och tänkte att hundarna kunde få en längre promenad. 5 min senare hade jag lust att sätta mig på en sten och inte ta ett steg till så orken tar slut fort.

Men fy din stackare!! Det där låter inge kul!! Men tänk, det är BARA 2 månader kvar, det kunde vart längre! hihi

Jag hade inget ont alls vid den tiden, dom sista max 2 veckor tyckte jag att det började bli lite jobbigt..

Jag tror nästan det var jobbigare, rent fysiskt för två månader sen än vad det är nu.
Visst, att kalla mig smidig vore att svära i kyrkan men det är betydligt lättare att andas nu än det var förut...
Jag vet att det var en period när jag knappt tog mig in och ut ur bilen, vare sig min eller sambons, det kan nog ha varit drygt två månader sen... Det går betydligt lättare nu, nu är problemet att få igång kroppen igen när jag suttit eller legat ned... Stapplar omkring nått så fasansfullt nu, det är nog ganska skrattretande att se. :)

Kände mig väl ungefär som du.;) Jag är glad att jag bestämde mig för att vara hemma de sista två månaderna.

Inte ett dyft "obekväm"

Stod på charmdagarna (jobbmässa för studenter på chalmers) för min arbetsplats förra året (de var visst alldeles nyligen läste jag i GP) Frida föddes 1:a april.

Jag har nu ca 10 veckor kvar. Inte stor mage eller så, men har ett jobb som innebär att jag står mestadel av dagen, så svanken blir så stel o mega trött i ryggen som sen innebär att jag knappt kan sitta eller ligga bekvämt i längre perioder. :(

Öm på ena sidan av magen, tror det är en muskel som strular (fick det efter en jobbigt förkylning med grym hosta samt kom tillbaka på jobbet efter julledigt o börjad med att stå o skura bort massa hästskit från väggarna :grin: ) Så det kommer och går.
Känner av foglossoningen mer o mer, inte så mkt (bara när jag e ute o går långturer med hundarna) men nu e jag TRÖTT......har nog insett att jag får ge mig o kan inte jobba till påsk......ska försöka jobba till sista mars....

Men min mage kan oxå bli sjukt hård i mellanåt....men den har även mjukare stunder :)
Trots den ej är stor så är det jobbigt att böja sig ner så det blir bekvämt....det bästa som finns nu är mjukisbrallor...men det kan jag kanske ej ha på jobbet.....:grin:
Så ja, i dag känner jag mig gnällig o grät en stund innan för jag var så less på att jag alltid ska vara su duktig o jobba o jobba o jobba....måste tänka på mig o bebis oxå....

Jag tar mig fram ungefär lika fort som en racersnigel, känns det som. På land i alla fall...
Har varit på bassängträning idag (sjukgymnastik för min ledsjukdom) och kunde köra ungefär 75% av normalkapacitet, som ogravid. I vattnet är jag väldigt mycket rörligare än på torra land.

Känner som du jag. Har oxå två månader kvar och är allmänt otymplig. På mornarna i sängen har jag en ettåring som klättrar o sparkar på magen utifrån och en som sparkar innifrån. Tror att syskonkärleken redan börjat.
Jag är hemma och är föräldraledig men det är lika jobbigt som att arbeta med dottern som far omkring som en skållad råtta hela dagarna. Knappt att hon är still när hon sover.

Jag har nu gått 34 veckor och känner mig rätt bra. Att gå går bra, har gått till stallet idag vilket är kanske 3,7km i snö och backar. Det kan spänna lite i magen ibland, speciellt i backarna sen går jag ju inte så fort som man brukar... Jag var även ute och tömmkörde hästen en stund också.

Det som är värst för mig är nog när jag ska sova, känns ju som om all mat kommer upp i halsen, så måste gå upp ibland på nätterna för att "få ner" maten. Det har ju medfört att man inte är lika pigg heller. Sen är det ju klart att man känner att magen är ivägen en hel del, speciellt märks det på jobbet när man ska böja sig, sträcka sig och bära mycket.

Jag har 4 dagar kvar till bf och har inte kännt mig särskilt otymplig någon period alls denna graviditeten.

Jag jobbade till en månad innan bf (djurskötare) och sen har jag hållt igång med långpromenader, motionscykel och även kortare joggingturer (bara några 100 m i taget).

Jag är medveten om att man inte ska jogga egentligen, men sen jag gick hem från jobbet har jag haft sån överskottsenergi så jag har varit tvungen att röra på mig. :p Men jag är ganska trött på magen nu i alla fall, hoppas den kommer ut snart så att jag kan börja rida igen :)

Kom på en situation när jag känner mig klumpig förrestän, och det är när man sitter i soffan efter att ha klämt en pizza! Då kan man ju knappt röra sig..

Senast ändrad:

Nu vet jag inte hur jag ska räkna mina 2 månader innan. För alfons föddes ju i vecka 34+1. Men jag tyckte allt blev obekvämt ganska tidigt i graviditeten. Jag blev stor väldigt fort och fick ont i rygg och fötter. De sista två månaderna var jag sängliggandes det mesta av tiden...

Jag var jätteobekväm. Slutade jobba 10 veckor innan BF och de sista 4 veckorna på jobbet var ingen hit (jobbar som sjuksköterska kunde knappt hjälpa pat med något för var jag inne på toaletten fick inte de plats där:o)

De sista veckorna vaggade jag omkring därhemma pysslandes i stallet o dy men envis som jag var cyklade jag ändå till affären för att handla 7 km enkel resa:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 776
Senast: Snö
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 216
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar