Sv: Hur noga är det att köra trasport lagligt?
Ytterligare en som funderar på att bryta mot lagen.... Varför? Av bekvämlighet? Tanken att "det händer inte mig"?
Du har inte den körkortsbehörighet som krävs, alltså handlar det om olovlig körning, vilket kan innebära att du blir av med körkortet. Hitta ett släp med lägre totalvikt eller bil som får dra släpet.
Har blivit stoppad flera gånger för att kolla transportvikt respektive tillåten släpvagnsvikt, men inte åkt fast eftersom jag anpassat släpens totalvikt efter vad bilen får dra.
Hyr trailer på ngn bensinmack, de brukar oftast ligga lägre i totalvikt
Lät kanske lite dumt, men har ingen egen transport och den som vi kan få tag i väger 1500 kg, och vår bil får dra 1490 kg !
Hästen ska åka i ca 1,5-2 tim.
Hur hade ni gjort? Hade ni kört? Eller letat efter annan transport?
Har ni åkt fast någon gång, för att transporten varit för tung?
Behöver lite tankar och historier!!
Ytterligare en som funderar på att bryta mot lagen.... Varför? Av bekvämlighet? Tanken att "det händer inte mig"?
Du har inte den körkortsbehörighet som krävs, alltså handlar det om olovlig körning, vilket kan innebära att du blir av med körkortet. Hitta ett släp med lägre totalvikt eller bil som får dra släpet.
Har blivit stoppad flera gånger för att kolla transportvikt respektive tillåten släpvagnsvikt, men inte åkt fast eftersom jag anpassat släpens totalvikt efter vad bilen får dra.
Hyr trailer på ngn bensinmack, de brukar oftast ligga lägre i totalvikt