Tack för tipsen! Salt i fodret får hästarna alltid, och en hink mash till kvällen som nämnts tidigare, den här damen dricker dock inte bara vatten på bortaplan. Hur mycket mash bör jag få i henne under dagen, går det att säga på ett ungefär?
Kommer starta två hoppklasser, sparsamt med framridning och -hoppning pga värmen så det blir ju inga långa eller särskilt hårda pass egentligen. Det är mest åkandet som oroar mig.
Transporten har ljust tak, och vi har termometer i den. Dock ingen trådlös så temperaturen när vi åker vet jag inte, men när jag kollade idag några minuter efter vi stannat var det typ lika som ute (dvs knappt 30).
Vätskeersättning till mig själv MÅSTE jag komma ihåg! Tror jag åker på (lindrigare) saltbrist alldeles för ofta nu i den här värmen, får vansinnig huvudvärk och känner mig helt snurrig och konstig Funkar alla vätskeersättningar eller är det nåt särskilt man ska kolla på?
Mash vet jag inte hur mycket som är lagom, antar att det beror på hur mycket hästen svettas. Min dricker vatten när han blir törstig, fast vattnet hemma är godast.
Det har nog ingen större betydelse vad för märke det är på vätskersättningen så länge det verkligen är elektrolyter i det.
Bra med ljust tak. Se till att hästen hunnit svalna av innan du lastar. Är du orolig för värmen är det ju bara att stanna och kolla till hästen. Men det borde inte vara några problem om det är bra ventilation. Hästar är ganska vårmetåliga.
Lycka till på tävlingen!