Hur nervösa är ni vid en hopptävling?

Sv: Hur nervösa är ni vid en hopptävling?

På morgonen när jag ska tävla är det helt omöjligt att få kontakt med mig. Eller ja, efter vi gått banan för det enda jag gör då är att repetera banan.. ;) Folk som pratar med mig då kan räkna med att bli avsnästa rätt snabbt, hehe ska försöka ändra på det till nästa år :P !

Framhoppningen är värst. Där far alla runt som jehun och min ponny vill vääääldigt gärna hänga på! Ramlar jag av på en tävling så är det under framhoppningen. Plus att hindrena ser mycket högre ut på framhoppningen och så är det oftast väldigt fula och icke inbjudande hinder :p

Men ändå så älskar jag allt med tävlingen, och jag älskar att tävla när jag ramlar av (eller åtminstone är såhääär nära att göra det) på framhoppningen. För det är då min ponny är som mest laddad och då hoppar hon alltid så bra som hon bara kan :D

Numera blir jag inte så nervös, mwn de första gångerna var jag rent utsagt odräglig, så nervös var jag.
Men nu tycker jag om att känna den halvnervösa känslan i magen:D

Men framhoppningen är värst, sist blev jag förbannad på en kille som krockade med mig 2 grr på 5 minuter, jag red i vänster varv och han i höger och när vi möttes så skulle båda hålla till höger men tror ni att han gjorde det?? NEJ
Och sen envisas alla med att rida upp i baken på en fast jag har röd rosett i svansen på lilla pållan som kan kicka mot skänkeln när det inte passar :D:D men det är det ingen som bryr sig om fastän jag försöker hålla mig en bit ifrån alla andra.

Men tur att pållan är underbar :love:

Jag är inte ett dugg nervös när jag är på hoppning, tycker inte att hopptävlingar är riktiga tävlingar :p
tacka vetja fälttävlan, då pirrar det härligt i magen :D

Jag brukar också var nervös innan jag presic ska in på banan men när jag väl är inne är det bara banan jag och hästen allt annat glömmer jag bara:D ;) Och om du ska tävla någon gång tänk iallafall dom första gångerna att du bara ska ta dig runt banan tänk inte på tiden el jag måste vinna.. då blir man bara mer nervös och då går det bara dåligt:( :)

Jag blir svinigt nervös när jag står vid insläppet på hoppningen, det
är det VÄRSTA som finns. Jag hatar det!!! Fattar inte varför jag ska
utsätta mej för det så ofta som jag ändå gör... Blir arg bara jag ens
tänker på det :smirk: .

jag är sten cool på vägen dit å i början men när jag hoppar upp i sadeln så brukar det inte vara så lungt längre:s då e jag ganska rädd inför fram hoppningen det brukar vara trångt.. o sen brukar jag stå å titta på dom innan o kolla på banan det gör min höäst med hehe o när vi kommer in vet hon presis vart vi ska då lungnar jag mej lite o så går det oftast bra:P

Jag blir aldrig nervös på tävlingar på andra klubbar ifall det inte är så att man får stå länge och vänta på förgående ryttare på banan och något otäckt händer eller om jag är osäker på banans vägridande.

Men på klubbtävlingar blir jag så nervös att jag håller på att spy. jag vet inte varför men jag mår jättedpligt och skakar.

Min tränare filmar ibland när vi rider och ända till nu har jag blivit jättespänd och tyckt det var hemskt men nu är det ganska kul, för man lär sej mkt, både bra och klantiga grejjor (Y)

Första gången kunde jag inte sova på en vecka men resten har gått som ett flyt. Alltid kunnat sova. och är smått nervös innan men när jag kommer in så dåru, då är det full koncentration;)

Inte mer än på träning då jag tycker hoppning är en skräckblandad upplevelse....

Jag är inte nervös på morgonen, utan mer när jag ska upp i sadeln och värma upp. På framhoppningen vill jag bara försvinna, för det är som sagt innan, ett rent kaos!
Jag står alltid och "kollar in" ekipaget innan mig, då märker jag inte ens om en bomb skulle explodera intill mig. Den här bubblan behåller jag till vi klivit utanför banan igen, då "vaknar" jag :o :D

När jag hopptävlade min förra häst, så var jag alltid SUPERNERVÖS ca en vecka före tävlingen. sen är det lugnt några dagar fram till tävlingen.
kvällen innan är jag väldigt fokuserad när jag packar grejer och flätar man och så vidare, inte alls särskillt pratglad då.

sen på morgonen på tävlingsdagen så är jag inte särskillt nervös. Äter frukost som vanligt och så vidare..MEN jag kliver upp alldelens för tidigt varje gång...

sen i bilen påväg till tävlingen så är jag suupernervös och babblar okontrollerat hela tiden. :crazy: :D (det tror jag förresten att Emilia_e har fått höra på nångång)

väl framme så kastar jag mej ut bilen och öppnar frontdörren på transporten. sen går jag till seket och visar papper å såntdär..

sen är det urlastning som gäller, då har jag alltid varit jättenervös pga att hästen ibland kastade sej hejdlöst ut ut transporten.

när jag gick banan var jag alltid nervös, men fokuserad, jag vill inte gå med någon, eller prata med någon. Endel har nog uppfattat mej som otrevlig om dom har frågat något, för jag varken hör eller ser något annat än hindrena.
sen går jag banan 1254634ggr till! :D

på framhoppningen hoppade jag aaldrig oxern. tycker oxrar är läskiga att hoppa.. :crazy:
så jag hoppade räcket typ 4ggr och räcket tre ggr.

sen in på banan, och suuuupernervös tills jag är över första hindret...sen är jag bara FOKUSERAD, till sista hindret, då blir jag nervös igen.. ja, och alla oxrar blundade jag bara å höll i mej..hästen hoppade snällt ändå.. :smirk: :crazy: :D

jag varken hör eller ser publiken då jag är inne på banan, är så kul att se filmer från hopptävlingarna vi var på.. publiken låter ju så roligt! :D "ojoj," "HJÄLP" "ojoj nu kraschar dom, nää dom klarade det" :rofl:

*knapp*

Inte nervös för fem öre. Har iof tävlat ganska mycket och är väldigt lugn i mitt temperament så det är väldigt sällan jag blir nervös överhuvudaget.

Däremot har vid några tillfällen haft skötare som fått "väcka" mig och tala om att jag får skärpa mig för att det var tävling.

Brukar gå bra på hoppning, men en gång fick jag för mig att tävla dressyr också. Halvvägs genom programmet glömmer jag att jag rider en tävling och förväntas följa ett program...Lilla smarta jag börjar trimma som om jag satt hemma på banan. Ett illvrål från skötaren fick mig tillbaka på rätt spår.

Hennes vokabulär är inget för snälla öron så det återger jag inte här..:o :eek: :D

Jag är otroligt orutinerad men blir så otroligt fånigt listskrivande... spec då vi åker iväg fr hemmatävlingsbanan... långa listor m i checknings rutor, är hästen m är den i hagen, är bilden o släpet med, broddar, medföljare, sadel, hjälm u name it jag har det på listan! behöver eller vill oxå ha gott om tid på mig... men tror detta är liksom mitt sätt att hålla tankarna borta fr nervositeten o försöka att inte bli helt körd... men bästa känslan är inne på banan :love: helt klart då det är det här lilla kravfylda i luften... :D

inte så nervös att jag spyr m andra ord... men blir nog fruktansvärt jobbig då jag springer runt m en lista o tidsschema i handen/fickan konstant :angel:
:banana:

härliga svar, hörni..! skönt o höra hur olika alla är. =)

På ponnyn var det enbart väldigt, väldigt roligt att tävla. Två gånger på de 4 åren jag hade honom var jag nervös på tävling. En gång när jag gick in och red sist i omhoppningen i division ett, felfritt va vinst och nedslag/stopp kunde bli fjärdeplats. Dessutom var det högre i omhoppningen och jag hade trillat av i grunden. Då svek faktiskt nerverna och vi stannade.
Den andra gången var när vi skulle debutera LA och banan såg jääääättestor ut när jag kom upp från framhoppningen. Även den gången svek nerverna och vi stoppade. ;)

Annars gick alltid ponnyn som tåget. :)

De gångerna jag blivit nervös har jag blivit det precis när jag står och väntar på min tur, annars är jag ganska lugn och samanbiten när jag tävlar. :p

På storhästen har jag aldrig varit nervös när jag har tävlat. Det kan dock bero på att vi varken har tävlat höga klasser eller att jag har haft några högre förväntningar. :angel:

Jag blir inte nervös men jag går typ in i någon slags trans eller hur man ska säga..är så fokuserad på vad jag ska göra så det finns bara jag och hästen och det enda som gäller är att komma över..typ..Sen precis innan jag ska in så känner jag sånt sug i magen typ blir så taggad typ..Sen är det rätt kul när man komemr hästarna så pass nära sen så är det med mina hästar iaf..att om jag gör något fel så märker man hur besvikna dom blir på en och tvärtom om dom sviker så blir man besviken på dom..Det är några helt underbara djur det:love:

Det beror på hur stor tävlingen är.
jag har varit så nevös att jag kan spy (mästerskap och elittävling), det har jag tom gjort ett par gånger.
På mindre tävlingar är jag lugn som en filbunke.
Normalt är att jag känner adrenalinet rusa runt när jag håller mig beredd. Enbart när jag håller mig beredd, annars så är det inte så farligt.
Jag kan ha svårt med maten också när jag är riktigt nervös.

*kl*

Har aldrig varit nervös inför en tävling... men jag en förmåga att slappna av för tidigt under ritten å slå ner näst sista eller sista hindret.. så jag har börjat bli nervös när jag har två hinder kvar... när jag väl hoppat det näst sista är det som bortblåst... vet inte om det är till för att jag kanske ska komma ihåg att rida den sista biten med... Det har ju iaf funkat bättre sen det började... omedveten påminnelse kanske...:)

Oj... Jag var ganska så nervös, fast jag hade ju en väldigt svårhoppad häst :angel: :crazy:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 259
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 715
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar