Hur nervösa är ni vid en hopptävling?

Sv: Hur nervösa är ni vid en hopptävling?

endast tävlat klubbtävlingarna på ridskolan förut men men .. man är ju ca 4 st i rid huset och man står i olika hörn ! om man är 3;a så blir jag så nervös innan när ettan rider kommer de smygande när 2:an kmr grips jag av hysteri !:crazy: sen när de ropar upp mitt namn så rider jag ett varv efter första hindret ger ja järnet ! då släpper allt då är jag fokuserad så är det med agility tävlingarna oxå !:angel:
men nervösitet peppar en , iiaf mig men innan är en plåga !:crazy:

kram nervösa kallsvettiga hästsko med riv i efter första hindret !:rofl:

så nerrvös att jag pratar med mig själv...

Nicco skrev:
Jag är nästan aldrig nervös. visst är det stirrigt på framhoppningen. men försök bara att inte stressa upp dig. rid som vanligt!
:crazy: Haft publikskräck sen jag var tonåring, flög av och slog i ryggen rätt regält, och publiken skrattade för det såg så roligt ut , sa dem...:( men det kändes fruktansvärt, med tanke på hur jag slog i ryggen:cry: ... men trots att det är så länge sedan så sitter det kvar lite av det, precis när man kommer in på banan, men när man väl hoppar så har man nästan glömt bort dem....;)

tack, shit jag hoppas din rygg klarade sig. :O O jo, klart det lär sitta kvar ett bra tag..
Jag har också varit med om att bli utskrattad, dock av en mindre obehaglig avsittning. vi lekte hurryscurry, skulle galoppera barbacke till andra sidan ridhuset , slå i väggen o tillbaka. Precis när jag skulle slå i väggen tog hästen ett stort kliv åt sidan och jag gled av o landa pladdask på marken. :P det tyckte föräldrarna var väldigt roligt...

Jag tycker det ar obehagligt att tavla!:eek: :eek:
Det ska mycket till, om det inte ar student\akademisk ridklubb tavling, da man lottar hast. Da kanns det inte som en riktig tavling, Utom studentmasterskapen forstas, men det ar inte aktuellt for mig langre, tyvarr

aldrig hört talas om "utlottning" vid tävlingar, låter rätt rättvist :p Då får man ju bevisa vad man kan..

dvs jag skulle bli diskad innan jag ens nått banan :)

Jag är inte nervös, förutom precis innan jag ska in på banan :smirk: står där utanför och tänker att jag aldrig mer ska tävla ;) Men inne på banan glömmer man allt annat än banan och hästen :D Tävla är det BÄTSA som finns :banana:

Är sällan nervös på tävlingsplatsen. Tkr det är rätt skönt att gå omkring och heja på folk eller sitta i en solstol utaför transporten, då e jag lugn. Men som för de flesta är framhoppningen rätt nervös, framförallt på senare tid när jag rider ett ungponnysto som kan gå antingen hur bra som helst eller inte alls...Jag mår också alltid illa när jag passerar mållinjen/efter sista hindret, när spänningarna släpper. Förra hästen behövde man aldrig vara nervös på, den var så ärlig å fin:love:

jag var nervös första gången på hemmaplan när det var tävling sen var jag aldrig nervös mer på hemmaplan och jag var nervös första gången på bortaplan på tävling men nu är jag aldrig nervös på tävlingar längre

Inte så mycket nervös numera.. i alla fall om det är lite lägre. Har världens bästa häst som aldrig stannar heller så för mig är nog det mest jobbigt att det är många som tittar :D

Jag är som mest nervös när jag åker till tävlingen, sedan så är jag ganska så lugn.
Är lugn när jag hoppar fram, men kan bli lite, lite nervös när jag stå och väntar på att få bli insläppt på banan. När jag har hoppat över de 1-2 första hinderna så släpper all nervositet.

Innan starten är det värst, i bilen påväg till tävlingen! När man står och väntar på sin tur, när man vet att alla kollar på en, och tycker att man ska göra ett bra resultat.
När man väl kommit in på banan och hoppat första hindret, så är man inte nervös, man hör/ser inte publiken.
Det är endast hindrena, hästen och en själv som existerar. Härligt!

Bli inte avskräckt av det här, haha...;)

Min första "tävling" blev aldrig av.:o hehe... jag var så nervös att jag inte ens kom iväg... haha... jag var så nervös så jag åt ingenting på morgonen så när vi väl skulle åka iväg 2 timmar senare var jag så hungrig så jag mådde illa...:p

Men nu tycker jag bara att det är roligt!:D Efter många missöden, host host...

Jag blir nästan töntigt nervös men d är bara för att ja inte kan lite på mej själv, jag brukar glömma banan;) .

Jag är alltid vansinnigt nervös, men vet inte vad det beror på.
Det är inte scenskräck i alla fall och väl inne på banan är jag kolugn.
Men hur jag än planerar så känner jag alltid stress stress stress, jag är stressad på morgonen när jag kliver upp, stressad när jag lastar hästen, stressad när jag går banan, stressad när jag rider fram, stressad när jag skrittar av pollen efter genomförd start.:crazy:
Fast jag helatiden är ute i god tid känner jag mig jätte stressad och nervös.
Funderar på om man skulle behöva någonting lugnande för nerverna ibland:smirk:

Rätt inställning Roover d där med att bli bäst;)

förr (för 2-3år sen) när jag var tävlade någon gång på min foderponny så var jag inte nervös för fem öre.
Men nu förtiden varierar det. Är det soligt och varmt är jag mindre nervör, varför vet jag inte!? annars är jag lite lagom nervös bara innan jag börjar hoppa, efter 1a hindret är jag bara fokuserad och lugn.
Är sjukt uppstressad nuförtiden (studenten närmar sej o mer plugg än nånsins) så jag tror faktiskt stressen och nervositeten har ett samband... för om jag stressat på dagen, och har träning på kvällen kan jag känna mej nervös även inför träningen... kan inte slappna av lixom :/

Jag brukar inte vara nervös när det är jag rider, lite pirr i magen men det tycker jag är en trevlig känsla;O
däremot när kompisar rider brukar jag bli skiiitnervös! tycker det är mkt värre att sitta på läktaren för då tror jag jämt att dom ska ramla av och bryta nacken.. :p

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 259
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 715
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar