Hur nära bor en granne?

Bor i stan och räknar de i samma trappa och vissa som bor i den andra trappan som jag regelbundet träffar på i garaget/soprummet/mataffären eftersom vi verkar ha liknande tidtabell. När det gäller vänner/släkt så brukar jag räkna att de som bor inom ca 100 meters radie är grannar.

Vi bor utanför byn, och vi räknar andra gårdar utanför byn som grannar. Däremot känns inte de som bor inne i byn som våra grannar. Fast å andra sidan beror det ju på sammanhang också. Hade jag stött på någon från byn inne i stan och jag skulle presentera dem för någon hade jag nog ändå sagt att de var våra grannar.

Min uppfattning är samma som de flestas här, men det finns folk i min by som inte tycker vi är grannar då vi bor 200 m resp. 900 m ifrån varandra.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 041
Senast: Nota
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 348
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Badger
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
3 008
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar