Hur mycket ylande är OK?

Korven

Trådstartare
Ja som rubriken säger, nån granne har en hund som ylar timtals. Vet inte om hunden bor här egntligen men vistas här med jämna mellanrum. Nu har den ylat sen i förmiddags. Är det bara att acceptera eller borde ägaren upplysas om att hunden inte är ok i situationen?

Sv: Hur mycket ylande är OK?

Prata med ägaren. Denne kanske inte vet om att hunden ylar när den är själv.

Det är inte ok att en hund stökar runt och håller låda så att det stör grannarna. Hunden lär ju inte heller må så bra, så någon åtgärd måste ju till.

Ägaren är väl antagligen inte hemma. man står ju inte ut med en ylande hund i x antal timmar. Jag skulle absolut höra med ägaren sen när denne kommer, det är inte ok med en hund som ylar så pass mkt. kanske hunden inte är van att bli lämnad själv? då för de ju börja träna på det i korta stunder.

Självklart så ska du underrätta ägaren! Jag vet en persons vars hund varit kanonsäker som började yla vid en flytt, vännen hade ingen aning om detta förrens grannarna kom och ville låna ut ett antiskällhalsband.

Jag skulle vara väldigt tacksam om mina grannar meddelade mig om hundarna skäller eller ylar när de är ensamma hemma.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 857
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 926
Senast: lilstar
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka