Hur mycket tjänar man på uppfödning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Goldpilz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 6 784
Sv: Hur mycket tjänar man på uppfödning?

Kanske lite off topic men...Som sagt, bli rik på avel i mindre skala tror jag inte heller på...Själv "hittade" jag dock en 1-åring (halvblod med hyfsad bra stam...) i "skogen" för knappt 9 000 kr som jag av någon anledning fastnade för!!! Som 4-åring sålde jag honom (av olika anledningar...) för drygt 40 000 kr. Där kan man väl säga att man tjänade lite pengar...
Men det var ju inte egen uppfödning iofs!
Men som sagt, räknar man sedan bort all stallhyra genom åren, foder, träningar, all tid man lagt ner etc så vet jag inte egentligen om det blev någon vinst överhuvudtaget! ;) Snarare tvärtom....

Och dessutom har man kommit över ett GP-sto nästan gratis, och ett välsmort munläder så det blir duktiga rabatter...
Oj vad jag längtar tills jag kan få vara med och avla ;)
U

Ja, är det mig du menar????:devil:

ja, skynda dig att tävla nu så du kan avla du med!!

Jag har värsta beslutsångesten om jag skll betäcka i år eller inte.

Har ju nu ett GP sto men vet ju ej ens när hon brunstar:crazy: ;)

Skynda o skynda.. det tar lite tid när varken jag eller hästen kan och vi inte har råd med tränare. Men hästen har nog potential iallafall, men det är ju synd att låta det stanna där. Letar fortfarande efter någon som vill sponsra en medelmåtta ;) (pratar om mig, inte hästen)

nej men seriöst, det där med att ha ett välbetalt jobb och ha uppfödning som en otroligt spännande hobby sidan om, det är min plan.
U

*kl*

När jag är pensionär, förhoppningsvis med en hyfsad pension (om det är möjligt idag), kommer jag ev. att hålla en liten hobbyuppfödning. Detta för att jag brinner för en ras och att jag vill hålla igång mig själv. Självklart kommer jag att rida och meritera mitt avelsmaterial själv, om min kropp håller för det. Trots detta räknar jag inte med några vinster utan det handlar helt om ett intresse...skulle ju lika gärna ha kunnat vara intresserad av att samla frimärken, eller nåt:angel:

Liknande trådar

Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 137
Senast: BornAgain
·
Avel Vet att jag ställde frågan tidigare här i forumet vad som hänt med det svenska halvblodet som inte längre verkar riktigt slagkraftigt...
Svar
10
· Visningar
1 406
Senast: athena
·
Samhälle Jag upplever att det är mycket mer krav här än i andra länder. Jag har ju bott i några andra länder också. Svensken måste se så himla... 11 12 13
Svar
250
· Visningar
14 294
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 819
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka