Hur mycket till växer en 2-åring?

A

annabella

Hur mycket till växer en tvååring på höjden? Jag pratar om ett halvblod som idag är ca 160.

Jag minns att min förra häst växte 3 cm mellan treårs testet o kvaliten, men jag mätte nog henne inte som två-åring.

Sv: Hur mycket till växer en 2-åring?

det är väldigt individuellt, mkt. beror även på linje och hur dom föds upp.

min ena växte ca. 10-15 cm när han va mellan 2 och 6 år. den andra (halvsyster) växte mellan 5 och 10 cm under samma ålder. båda växte upp under samma förhållanden.

en bekants hlb. va väldigt "färdig" och växte bara någon cm till (helt andra linjer)

Ojj! :eek: Jag hoppas inte att hon växer 10-15 cm!!

Tack för svaren! :)

Om man har en treåring e Saigon ue Legat som är ca 160 - vad tror ni om en sådan? har någon erfarenhet av dessa?

Min var som 2 åring (maj 2007) ca 148 cm,han mäter nu ca 152,får gärna växa lite till,men det kommer nog tyvär inte att hända,då både mamman och pappan ligger runt 150-152.

Det är nog lite olika mellan raserna också kan jag tänka mig. Min "gamling" var 147 cm som tvååring och mätte 157 som fyraåring på kvalitetstävlan. Hon är dock en korsning mellan fullblod och connemara.
Inka

Min förra var 158 fram som 2,5 åring och var som 5-Åring 1.67 hög.

Min ena var som 2-åring 167cm och är idag, som 6-åring 171cm. Min andra var som 4-åring 163cm (mättes inte som 2-åring) och som 5-åring var han 172cm... Mao väldigt olika

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 502
Senast: Sesca
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 637
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 166
Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
12 281
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar