Hur mycket tar eran hovslagare?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fjordiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 145
  • Visningar Visningar 18 058
Sv: Hur mycket tar eran hovslagare?

Min hovis tar 600 kr för helskoning och 400 kr för halvskoning inkl skor och verkning. Endast verkning så tar han 200 kr.
Om hästen tappar en sko inom 4 veckor så kommer han även och slår på den gratis. Är mycket nöjd med min hovis och han kommer när han ska :)

Jag bor utanför Trollhättan.

Bilder på hovarna kunde vara kul att få samtidigt som prisuppgifterna!..tycker jag iallafall :)

950 runt om inkl. skor, moms och reseersättning. Supernöjd med min hovis. Hon är otroligt lugn och fin med hästarna och skor dessutom uppseendeväckande bra ( flera stycken som har bytt till henne efter att sett min hästs hovar ).

1000 för helskoning
750 för halvskoning
350 för verkning

jag har dock lite "studentrabatt" så han brukar bjuda på en hundring om jag helskor. Alla tappskor sätts på kostnadsfritt oavsett när och om man har skon, men jag vet iofs inte om det bara är för mig.

Min tar ungefär 650 för verkning, vet inte vad det kostar att sko.
De förra två hovslagarna har tagit 200 för verkning men vi har flyttat så kan inte ha dem längre.
Den nya är säkert också duktig men han sa knappt ett ord till mig utan pratade bara med de andra i stallet så jag är inte riktigt nöjd. Tyckte han klippte bort så mycket av hovarna när de andra två hovslagarna bara filat lite och sagt att hästen han stora fötter, men jag hade liksom ingen chans att fråga vad han hade för tanke med sättet han verkade.
Jag ska ge den nya en chans till annars ska jag se mig om efter någon annan.

1175:- skoning runt om inklusive skor, 400 för verkning.
Vet ej vad han tar för att sko bara två fötter, men det borde rimligtvis vara häften av 1175 :) Roslagen.

Hej!
Min hovslagare tar 450 för verkning, 750 för halvskoning och 850 för skoning.
Sen tillkommer kostnad på material, så som skor brodd etc.

Han är fruktansvärt duktig!

Runt 600-700 kr för en helskoning, även med nya skor eller brodd
Vanliga skor med sulor fram. Vanliga skor med klackar bak.
Uppsala

Jag betalar 1150 kr för helskoning, inklusive skor och moms. Brukar kunna lägga om skona varannan gång och då kostar det 1050 kr.

Jag betalar 1500 för vinterskoning, och då ingår skor, 16 brodd plus snösulor runt om.
Sedan 1000 kr för "sommar" skoning och då ingår skorna.
ca 250 kr för tappsko beroende på om jag har hittat skon i all lera eller inte ;)

Vi betalar 1000:- inkl skor för skoning runt om

I västra götaland

Det är väl värt varenda krona, för bra hovslagare växer inte på träd

1000 kr för skoning runt om inkl skor.

bor i västra götaland

Jag betalar 300 för verkning, 600 för halvskoning och 100 för helskoning.

Alla priser inkl. skatt, bensin+slitage på bil och material (skor, slitage på verktyg osv.)
Kommer alltid på avtalad tid, bokar ny tid för varje gång.
Intresserar sig om hästen, kollar rörelse osv. Är verkligen SUPERNÖJD!

Jag bor i Kristianstad, SKÅNE.

1150 helskoning inklusive skor och moms.

1450 helskoning inklusive skor, brodd, snösula och moms.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 065
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025