Sv: Hur mycket skulle ni kunna krydda er hästannons?
Men en gaffelbandskada är ju väldigt lätt att kontrollera om hästen har eller har haft?
Jag spär inte på mina annonser, däremot har jag sett att det är svårt att skriva utbildningsståndpunkt, min häst är utbildad i rätt form i alla gångarter, flyttar sig för skänklarna i skänkelvikning och öppna, fram- och bakdelsvändning, ryggning. Dock ej perfekta. I annonsen skrev jag "utbildad ca LB dock ej tävlingsmässigt" eftersom hon aldrig är tävlad. Har haft en tjej som provridit då hästen inte ens gjorde en ordentlig galoppfattning och bara sprang med huvudet rakt upp i vädret, detta resulterade i att spekulanterna tyckte att jag ljugit i min annons, sedan att hästen gick bra med den ryttaren som visade henne först hade de tydligen inte sett.
Jag tror inte att folk medvetet ljuger i annonserna, däremot kan jag tänka mig, som i det här fallet, att alla ryttare inte kan rida alla hästar på det sätt som krävs. Sedan är frågan hur man ska mäta utbildning, är LA (t.ex) endast LA om hästen är tävlad i det, om hästen inte är tävlad i det, är den bara grundriden då trots att den kan enkla byten och alla andra rörelser? Och om hästen är tävlad i LA, är den utbildad upp till den klassen även om den på tävlingen fått enbart de lägre poängen? Svårt det där tycker jag.